De toerist uithangen.... - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu De toerist uithangen.... - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

De toerist uithangen....

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

05 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

De tijd vliegt hier voorbij!! Fijn hotel, aardige mensen, nieuwe en oude vrienden ontmoeten en voor je het weet zijn er weer wat dagen voorbij. Daar komen we nu achter. Blijkt dat we alweer twee dagen verder zijn sinds ons vorige verslag. Hop, gauw weer eentje tikken!

We hebben er wat gezelschap bij gekregen. Bob en Jet, Braihim zijn schoonouders, zijn via Dublin overgekomen om ons aan te moedigen. Hoe prachtig is dat?! We hebben ze opgewacht op het station met een karton waar 'Van Schubert' op stond. We hadden een groepje verzameld die allemaal blijkbaar bij de 'Van Schubert groep' hoorden, maar nog geen papa en mama. Waar waren ze nou?? Bleek dat ze in de wagon zaten waar wij naast stonden en ons al lang gezien hadden, hihi. Wij konden niet naar binnen kijken... Grapjassen.

Om pa en ma meteen onder te dompelen in het WPFG geweld zat er maar één ding op. Vanaf het station naar Waterfront Hall, om vervolgens via de Dragonboat-finale naar de Athletes Village te lopen. Meer WPFG dan dat krijg je het niet en we waren pap meteen kwijt aan een Ierse collega met dezelfde interesses. Ze gaan zich hier dus wel vermaken!!
Een mooi en interessant verhaal is dat de WPFG organisatie een hele speurhonden-unit uit Engeland over heeft laten komen. Zij helpen de lokale speurhondenbrigade om alle venues (ongeveer 30) iedere dag te checken op eventueel geplaatste explosieven. De dreiging is er niet, maar ze nemen absoluut het zekere voor het onzekere. Voor ons ook leuk om even met de snuffelhonden te knuffelen. Ze waren vrij en dat mocht, gezellig!!
In de Atlhetes Village was een Celtic night, dus de Riverdance is voor ons nu een eitje! Makkelijk joh! Niet dus... Op een gegeven moment deed een hele groep verschillende atleten uit allerlei landen (de één wat meer toeter dan de andere) mee met de dansers. Dat stukje hebben wij overgeslagen, het zou echt wat voor mij, Ilse, zijn om plat op mijn gezicht te gaan en niet te kunnen squashen ;-)

Na deze gezellige start zijn we vandaag ontzettend toeristisch bezig geweest. Als sardientjes in een blik zaten we in een busje gefreubeld met Amerikanen, Denen, Finnen, Indiërs en Canadezen. De chauffeur liet ons alle mooie hoeken van Noord-Ierland liet zien. Hoogtepunten hiervan waren toch wel de Giant's Causeway, met geweldige rotsformaties ontstaan door lava (nooit geweten dat er vulkanen in Noord-Ierland waren...) en, hoe kan het ook anders met twee drankorgels in de groep (Briem en pa), de Bushmills Distillery. Geweldig om daar geweest te zijn zeg!! We hebben jammer genoeg de toer door de 'whiskeyfabriek' niet gezien, maar de winkel, geur van het borrelende graan en de bar maakten een boel goed!! En nee.... Braihim kon zich niet inhouden en heeft een prachtige 16 jaar oude whiskey gekocht.

We hebben het niet laat gemaakt, want morgen staat onze eerste speeldag op het programma. Dinsdag, woensdag en (Braihim) donderdag zijn de speeldagen en beginnen om 10:00 uur. Spannend dus en we hopen dat we kunnen slapen en ons niet verslapen... Gelukkig hebben we papa en mama als wekker. De tassen zijn gepakt en morgen op naar de Belfast Boat Club. We zijn ontzettend benieuwd wie en van wat voor kaliber onze tegenstanders zijn....
Tot morgen dan maar!!

Liefs Braihim en Ilse

• 05 Augustus 2013 - 23:40

Erik:

Kvo..succes en de groeten daar

• 05 Augustus 2013 - 23:41

Fam De Vries From Veenhoezen:

Genieten!!!!!!geef pap en mam ook n dikke knuffel.had ook wel even om
    Het hoeje willen spieken.want lijkt me grandioos om dit van dichtbij mee te
    Maken.. Nog veel plezier en natuurlijk succes.maar dat komt vast goed!!
    Dikke knuf vanuit nogsteeds het warme Nederland!!!!

• 06 Augustus 2013 - 00:23

Ingrid:

Waren jullie daar nu om te sporten. Ik snap er niets meer van.

• 06 Augustus 2013 - 08:32

Evert Nitrauw:

Mooi reisverslag. Ja je had dit van Bob en Jet kunnen verwachten....de appel valt niet ver van de boom. Aan een iedereen de groeten en heel veel succes.

• 06 Augustus 2013 - 09:13

Bojoura:

Heel veel succes vandaag. Mep ze van de baan!

• 06 Augustus 2013 - 11:34

Martijn:

Heel veel succes en plezier met de wedstijden!

• 06 Augustus 2013 - 16:06

Yvonne/Esdra:

He nou gaat het serieus worden .........zet hem op .

ps Laat die fles van 16 nog maar ff staan.

gr Yvonne / Esdra

• 06 Augustus 2013 - 20:40

Rolf, Ingeborg En Maud:

Zet hem op tijdens de wedstrijden!
    We duimen voor jullie!
    Dikke tuut