Squash, eindelijk!!!!! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Squash, eindelijk!!!!! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Squash, eindelijk!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

07 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Ja inderdaad, eindelijk echt squashen! En we hadden er zin in. Of we er klaar voor waren moest natuurlijk blijken, maar we voelden ons allebei ontzettend goed. Pa en moe in de Volvo, tassen erbij in en gaan met die banaan richting Belfast Boat Club. Lopend is het ook te doen, maar die tassen zijn loodzwaar....

Toen we aan kwamen bleken we niet de eersten te zijn en was het al gezellig druk. Iedereen druppelde langzaam aan binnen en was netjes op tijd. De deelnemers, 90 man in totaal, kwamen overal vandaan. Singapore, Australie, Engeland en jawel... Hongkong! Een hele delegatie, waarvan drie dames de tegenstand van mij, Ilse, vormden. Ik schrok met het apelazarus, snelle kleine Aziatische meiden!!
Heb ik weer, I'll get my ass kickt... Maar met zoveel Nederlands publiek kan dat natuurlijk niet! NEE!!! 'We gaan winnen' was ons motto en dat hielden we dan ook vast!

Braihim moest de eerste wedstrijd tegen Allen, een jongen die in de squash Premier League van Engeland uit kwam... Dus... Braihim weerde zich kranig en kon lekker warm worden. Winst zat er helaas niet in. De tweede pot ging beter tegen Usanov, de enige Rus in het geheel. Dit was een leuke partij squash en Braihim kwam steeds beter in zijn spel. Winst was het resultaat!! Nadat Braihim de kunst had afgekeken tijdens de wedstrijd van Allen tegen meneer Kumar uit Singapore, mocht hij ook nog een potje spelen tegen deze politieman uit Singapore. Blijkbaar groeide Braihim in het toernooi, want ondanks dat Kumar had gewonnen van Allen, bood Braihim hem ontzettend goed tegenstand. Het stond in de tweede game zelfs 10-10!! Uiteindelijk ging de winst wel naar Kumar, zodat Braihim morgen uit mag komen in de B-league! Spannend, want dat zijn meteen de halve finales.... Aan onze supporters heeft het trouwens niet gelegen, want die waren er echt in grote getale! Een vrouwelijke afvaardiging van de Nederlandse 'chefs de Equipe', onze Canadeze vrienden Dani, Janie en Jayden in oranje, pap en mam en later nog Dirk, Henk en Simone. Ook waren twee Nederlanders, die in Belfast wonen en werken, speciaal voor ons naar de Belfast Boat Club gekomen om te komen kijken. Zo tof!! De tribune kleurde oranje!! Echt geweldig om mee te maken en het hielp ontzettend, zoveel aanmoedigingen!! Alle reacties via Facebook, Twitter en deze site helpen ons ook ontzettend. Het is zo gaaf dat we enthousiast gevolgd worden tijdens dit geweldige avontuur!!!

Back to squash again...
Ilse mocht beginnen tegen mevrouw To, uit Hongkong zoals eerder benoemd. Ik had geen idee wat te verwachten, maar was vrij angstig toen ik de split en spagaat tijdens de warming-up mocht aanschouwen... Dat had ik eerder gezien bij een mannelijke collega uit Hongkong in New York en toen liep het niet zo goed af met zijn tegenstander. Oh jee, heb ik dat... Ook zo eentje die de spagaat kan, terwijl ik met platte hand niet eens de grond kan aanraken... Maar.... Vol goede moed beginnen! En het ging goed! Ik domineerde (bijna) de hele wedstrijd het spel en het ging lekker! Winst was het resultaat!! Om 14:00 uur mocht ik weer aantreden tegen mevrouw Au. (Leuke namen hè?) Deze wedstrijd was zwaarder dan de eerste en ik moest geconcentreerd blijven spelen en mij eigen spel spelen. Dat lukte en ook deze wedstrijd won ik, inclusief twee momenten met de tong op de schoenen.
Morgen nog één wedstrijd, op naar de medailles!! Braihim heeft ook goede kans op een medaille namelijk, het ziet er goed uit voor ons. Wij zijn blij, zoals Churandy Martina dat altijd zegt!!

's Avonds stond de Hollandse avond in de Fountain Bar op het programma (alcoholvrij voor ons...). De hele Nederlandse equipe inclusief Amsterdam was van de partij en het café kleurde compleet Oranje! Wat een sfeer en wat een gezelligheid. Het voelt zo veel beter dan in New York, we zijn echt een Oranje eenheid! Niet dat we elkaar de hoteldeur platlopen, maar het is gewoon leuk en het het gevoel van saamhorigheid is ongelofelijk sterk!!

Nu lekker slapen en op naar de grote dag morgen. Zullen we op het podium komen?

Liefs Braihim en Ilse

Ps: Hadden we al gezegd dat we twee keer in de krant (Belfast Telegraph) hebben gestaan?

• 07 Augustus 2013 - 01:23

Briem En Ilse :

De foto's van deze dag komen later, omdat de meeste plaatjes door onze supporters zijn gemaakt :-)

• 07 Augustus 2013 - 01:42

Egwin Oldeman:

Wat een enthousiasme straalt er weer van dit schrijven af. Geweldig
    Om te lezen. Tuurljjk volgen we jullie en steunen we jullie als sporter
    Telt maar 1 ding toch? De eerste plek en dat is goud fijn dat er zoveel
    Oranje gekleurde fans zijn. Ik leef mee en schreeuw vanaf mijn vakantie
    Adres jullie toe al hoor je dat niet. Morgen allebeide knallen en neem mee
    Die plakken van goud. Veel succes morgen ik hou fb in de gaten voor
    De updates en de uitslagen. Go for gold Briem en Ilse. Kus van Egwin en Marissa

• 07 Augustus 2013 - 08:45

Ell&:

Te gek hoor! Ga zo door toppers!!

• 07 Augustus 2013 - 08:50

Saskia:

Heerlijk enthousiast squash verhaal! I Like! Heel veel plezier - ook vandaag weer! Liefs Twin & Sas

• 07 Augustus 2013 - 09:08

Bert Jaap:

Ik ben ook blij voor jullie. Stay focused and good luck

• 07 Augustus 2013 - 09:53

Andries En Maris:

Wow!! Heel veel succes vandaag!! X

• 07 Augustus 2013 - 11:39

Wilco:

Goed bezig Ils! Beiden weer succes vandaag!

• 07 Augustus 2013 - 11:44

Leo Lamberts:

Heel veel succes.

• 07 Augustus 2013 - 11:45

Ben En Nico:

Hoi Luitjes,

Even een berichtje van die 2 gasten die in Belfast wonen en werken. :-) Waar zo'n bezoekje aan het ijshockey al niet toe kan leiden.
    We hebben er van genoten en hopen dat jullie ook vandaag en morgen zo goed kunnen spelen. Op naar die medailles. maak ook ons weer trotse Nederlanders. hehehe
    We kijken uit naar het volgende verslag en nogmaals, heel veel succes.

Ben en Nico

Annemarie:

He Toppers!! Ga zo door!! Gaaf dat oranje gevoel..succes voor de komende wedstrijden!! liefs xx

• 07 Augustus 2013 - 12:38

Annemarie:

Haha..ben wel heel enthousiast zie ik wel..ging iets fout hiero...

• 07 Augustus 2013 - 12:48

Peter Drent:

Nou dat kan niet meer mis gaan toch? Nemen jullie het goud (ander kleurtje mag ook hoor!!) maar mee naar Assen...

heel veel suc6

Peter

• 07 Augustus 2013 - 13:49

Ilona:

Jeetje, goed gedaan zeg! Zet hem op! En neem dat goud maar mee!
    XX

• 07 Augustus 2013 - 14:06

Onne:

Als to en au elkaar volgen is er normaal gesproken iets niet goed gegaan,nu gaat het echter prima. Ga door!!!

• 07 Augustus 2013 - 15:08

Ingrid :

Goed gedaan allebei

• 07 Augustus 2013 - 15:18

Irina Zwiers:

Lees net op intranet dat jullie allebei goud hebben gehaald! Top! Gefeliciteerd!

• 07 Augustus 2013 - 19:49

José: