DAG 2..... Squash! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu DAG 2..... Squash! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

DAG 2..... Squash!

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

08 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Na een ontzettend gezellige Hollandse avond en een wat onrustig nachtje slapen werden we gewekt door mama. Papa had de hele nacht liggen draaien en zweten en was echt ziek. Dikke vette koorts... Arme papa.... Hij had zich zo verheugd op deze dag :-( Mama is zo sterk dat ze er wel bij wil zijn en samen gaan we met de bus naar de Belfast Boat Club om daar te beginnen aan dag twee van het squash-toernooi. Om 09:30 uur hadden we afgesproken te verzamelen en iedereen is er helemaal op tijd! Wat een groep super-sporters!!

De eerste wedstrijd die Braihim mag spelen is tussen hem en een brandweerman uit Melbourne. Voorverkenning had uitgewezen dat Braihim deze brede brandweerman zou kunnen hebben. Het eerste wat hij tegen Braihim zei was dat hij tenminste één punt moest scoren tegen Braihim, omdat hij anders naakt een rondje op de baan moest rondrennen... Australisch gebruik... Dat puntje gunde Brahim hem natuurlijk (jammer voor Ilse en de rest van het publiek...) en er volgden wel meer. Uiteindelijk won Braihim vrij gemakkelijk en hebben ze een leuke, sportieve halve finale gespeeld.

Ik, Ilse, mocht daarna mijn laatste wedstrijd tegen mevrouw Leung spelen. Ook deze wilde ik winnen en goed opgeladen ging ik de baan op. Net als de dag ervoor speelde ik lekker en mijn spel liep super. Dat resulteerde in een 3-0 winst, net als de twee andere wedstrijden, alhoewel deze gemakkelijker ging dan de twee wedstrijden van gisteren. En dat betekende..... GOUD!!!!!! Zooooooo blij!!!!! Ik was bang dat ik als vierde zou eindigen omdat ik tegen al die meiden uit Hongkong moest spelen, maar ik heb me kranig geweerd en een heerlijk toernooi gespeeld. En dat terwijl ik geen spagaat kan.....

Terug naar Braihim. Die was door naar de finale, waar hij meneer Dmitry Usanov weer tegenkwam. De eerste game ging moeizaam en Briempje moest proberen zijn eigen spel te spelen. De Rus was een powerspeler en aan Braihim de schone taak om dit keiharde spel te doorbreken. De eerste game lukte dat niet lekker. De tweede game gooide hij er daarom een tandje bij op en deze game ging heel snel voorbij. Het stond inmiddels 2-0 en onder groot gejuich van weer een geweldige Nederlandse delegatie, begon Braihim aan de derde game. Die ging wederom niet makkelijk en hij ging wat mee in het snelle spel van meneer Usanov. Maar.... Uiteindelijk wist Braihim ook de derde game naar zich toe te trekken en dat betekende GOUD!!!! Twee keer goud in één huishouden, hoe gaaf is dat??!!???

Op het moment dat ik dit zit te typen beseffen we nog steeds niet helemaal wat er allemaal gebeurd is vandaag. We hebben gewoon goud gewonnen, allebei. En we hebben op het ere-podium gestaan met een officiële ceremonie. Boven verwachting en, al zeggen we het zelf, dik verdiend. We speelden allebei zo lekker!! Genieten!! En helemaal omdat er zoveel publiek was van zowel de Nederlandse WPFG delegatie als mensen die we gedurende ons verblijf in Belfast ontmoet hadden. Gewoon mensen uit Belfast, die onthouden hadden dat we deze dagen moesten spelen. Dat beschrijft ook wel de saamhorigheid van heel de Spelen en de inwoners van Noord-Ierland. Oprechte interesse en samen genieten van een geweldig evenement. Maar dat evenement is nog niet voorbij, we hebben nog een paar dagen met hele leuke plannen!!!

Vanavond zijn we nog naar Bangor geweest. Lieve mama mee natuurlijk, nadat we eerst gecheckt hadden of papa 'het nog deed'. Die deed het nog en dus gingen we Dani, onze Canadese vriend, aanmoedigen tijdens zijn TCA wedstrijd. TCA (Toughest Competitor Alive) is een krachtmeting waarbij je allround getraind moet zijn. Je moet je zoveel mogelijk optrekken aan een stang, 5 km hardlopen, zwemmen, een hindernisparcours en bijvoorbeeld met alleen je armen touwklimmen. Dani deed het ondanks een blessure ontzettend goed en we hebben hem heul hard aangemoedigd!! Na de TCA gingen we lekker eten. Ben, onze Logitec-kanjer uit Belfast, had ons The Boat House in Bangor aanbevolen en daar was geen woord aan gelogen. Het restaurant wordt gerund door Nederlandse broers en het eten was werkelijk geweldig! Mocht je nog in Bangor komen... Doen!!!

Wij gaan onder het genot van een 16 jarige Bushmills whiskey nog even nagenieten van deze geweldige dag. We hebben beiden GOUD, alleen is het besef er nog niet helemaal. Morgen misschien....

Liefs Braihim en Ilse

• 08 Augustus 2013 - 03:57

Anno Bloem:

Hallo Brahim en Ilse,

Van harte gefeliciteerd met jullie puike prestatie!!!!
    ps ook de groeten aan die twee oudjes die mee zijn. Doet hij het alweer!

groeten,

Anno Bloem mknn

• 08 Augustus 2013 - 08:14

Harris Huizingh (HRM Assen):

Gefeliciteerd Ilse en Brahim met jullie gouden plak. Top gedaan!!!
    Geniet verder van jullie trip en vooral van de gezelligheid die Ierland met name in de pubs ha ha te bieden heeft.
    PS: je kan er trouwens ook heel goed vissen!

groetjes Harris Huizingh

• 08 Augustus 2013 - 08:32

Saskia:

Tof tof tof tof!!!!!!!!

• 08 Augustus 2013 - 09:59

John:

Van harte gefeliciteerd jullie beiden. Een prestatie van formaat.

• 08 Augustus 2013 - 10:31

@let:

Van harte gefeliciteerd voor jullie beiden. TOP prestatie!!! Geniet ervan.

• 08 Augustus 2013 - 10:47

Anne Inge Meinte,:

Grote klasse, proficiat met jullie gouden plakken!
    Nu eindelijk tijd om feest te vieren,nog meer te genieten en alle whisky's van Ierland uit te testen.
    Hopelijk is Bob weer wat hersteld.
    Nog een paar heerlijke dagen gewenst. Tot dinsdag!
    Meinte, Inge en Anne

• 08 Augustus 2013 - 10:50

Martin Haan (TFE):

Hey dubaide,

Van harte gefeliciteerd met jullie prestatie's. Super. Ook mooi dat jullie, behalve van het sporten ook genieten van alles eromheen en dat er geen zaken zijn die roet in het eten gooien, behalve een zieke vader....

• 08 Augustus 2013 - 10:51

Erwin:

Superprestatie luitjes, onvergetelijk evenement voor jullie ! genietennnnnnnn

• 08 Augustus 2013 - 11:01

Robert:

Beide van harte gefeliciteerd met het goud. Geniet er nog even van!

• 08 Augustus 2013 - 11:27

Harry (TCO):

Dag Ilse en Brahim,

Van harte gefeliciteerd met de gouden plakken. Een geweldige prestatie daar kun je straks mee "thuis" komen. Echter eerst nog een paar dagen genieten maar pas op met die "16 jarige Bushmills whiskey".!!!!

• 08 Augustus 2013 - 12:48

Ben:

Van harte beiden! Het was leuk om jullie aan te moedigen, afgelopen dinsdag ! Nico was de man die overigens die het restaurant had aanbevolen. Veel plezier nog de komende dagen!

Groet, Ben

• 08 Augustus 2013 - 12:49

Mike:

Hey toppers,

Knappe prestatie!Cheers.Wel jammer van die brandweerman.... Veel plezier nog en goed thus komn.

• 08 Augustus 2013 - 14:00

Ben En Nico:

Helemaal TOP, hebben wij als Nederlanders in Belfast weer wat op op en top trots op te zijn. Geweldige prestatie.

Kleine opmerking, die Kleine dikke met de kale kop is Nico en die nog kleinere magere hein is Ben. hahahaha
    Het was dus Nico die het restaurant heeft aanbevolen maar ach, we zijn net twins. :-)

Nogmaals geweldig gedaan. Trots op jullie

• 08 Augustus 2013 - 14:43

Bé Drenthen:

héé... van harte gefeliciteerd Ilse en Braihim !!

• 08 Augustus 2013 - 18:48

Briem En Ilse :

Sorry Ben en Nico ;-) Jullie lijken inderdaad sprekend op elkaar toppers, hihi.

• 08 Augustus 2013 - 18:49

Yvonne / Esdra:

TE GEK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Ubbena rules in Belfast .

Gefeliciteerd beide en nou die fles maar leeg toettoet boinboing p.........................

• 08 Augustus 2013 - 20:32

Rolf, Ingeborg En Maud :

Hè toppers,
    Wauw goud! Dat hadden we wel verwacht :-)
    Maud wil dat goud ook wel even proeven denk ik, haha!
    Geniet van de overwinning(en de whisky)
    Liefs van ons

• 08 Augustus 2013 - 22:46

Theo En Wietske Overmars:

Geweldig!! We zijn erg trots op jullie. Geniet er maar van.

• 08 Augustus 2013 - 23:57

Tineke/ Schnubre ;-):

Gouden toppers!!!!

• 11 Augustus 2013 - 12:40

Ciska :

Beste Golddiggers,

Ik kom nu pas toe aan het lezen van jullie ontzettend leuke verhalen. Ik had natuurlijk al gezien dat jullie heuse Golddiggers zijn, maar had jullie nog niet gefeliciteerd. Dat doe ik nu dus nog maar even: GEFELICITEERD ! Wat gaaf zeg en met recht een prestatie waar je trots op mag zijn. :-)

Groetjes Ciska