Sightseeing en Fairfax - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Sightseeing en Fairfax - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Sightseeing en Fairfax

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

10 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

He is back in business, onze Bob! Zo goed als fris en fruitig (op een beetje spetterpoep na) bij het ontbijt en klaar voor een dagje Belfast verkennen. Na het ontbijt gingen we dan ook zonder plan op pad in het kader van KWW (Kiek''n Wat 't Wordt) Dat is prima gelukt! We kwamen langs de Ulster Hall, de boxing venue van de WPFG en daar bleken ze een ontzettend leuke rondleiding te geven. Ulster Hall is een soort Paradiso waar de meest grote sterren zoals de Rolling Stones en U2 concerten hebben gegeven. Er kunnen niet meer dan 1000 mensen in. Leuke weetjes en uiteindelijk kreeg Braihim het ook nog voor elkaar om in de boksring op de foto te gaan.
De Ulster Hall was trouwens één van de weinige gebouwen in Belfast, wat alle oorlogen en bomaanslagen heeft weten te overleven. Het gebouw is ook nooit doelwit geweest van een bomaanslag. Alleen door de verschillende bomaanslagen (64 om precies te zijn) op het Europa Hotel, wat een blok verderop ligt, werden constant de ramen van de Ulster Hall eruit geblazen. Bijzondere verhalen en een bijzonder gebouw.

Na de Ulster Hall gingen we naar de Crumlin Gaol. Een gevangenis die in de jaren 60 zijn laatste executie uitvoerde. Tot en met de jaren tachtig zaten er nog mensen gevangen, maar nu is het een mooi museum. We kregen een hele interessante rondleiding van anderhalf uur, die ons zelfs in de gangen en kelders van de gevangenis leidde. Brrr.... Best eng en op sommige plekken in de kelder was het ineens heel koud. Raar....

Voor ons was het tijd om de cocktailparty (jawel, u leest het goed, cocktailparty), georganiseerd door Fairfax County, bij te wonen. Papa en mama gingen ondertussen de finale rugby kijken tussen de brandweer van Nieuw-Zeeland en de politie van Engeland. Nieuw-Zeeland deed de Haka en ze wonnen uiteindelijk met 17-14, een mooie wedstrijd dus!!
We waren uitgenodigd door Craig Luecke, waar we al een poosje contact mee hadden. Omdat hij het zo waardeerde dat wij zoveel voor de publiciteit van de Spelen van WPFG Fairfax 2015 doen, mochten we aanwezig zijn op het feestje in de Ballroom van het Titanic Museum. Dat hadden we niet verwacht, maar het was wel ontzettend gaaf dat we erbij mochten zijn! Helemaal bovenin het gebouw, waar ook een replica van 'de trap met de klok' van de Titanic staat, vond de cocktailparty plaats. Met veeeeel te hoge en lange roltrappen werden we daarheen gebracht. Het was een wederom een indrukwekkende gebeurtenis voor ons. Er was een optreden van een Pipes&Drums band uit Virginia, waar Fairfax ligt en we kregen een hele leuke goodiebag.
De organisatie van Fairfax bedankte de mensen van Belfast voor deze Spelen en ook de organisatie van Montreal en Chengdu waren aanwezig. Dit soort gelegenheden worden voor de organisaties van komende Spelen gebruikt om contacten op te doen en ideeën uit te wisselen. Ook kregen we de promotiefilm van de WPFG in Fairfax te zien. We wisten het al zeker, maar nu helemaal!! In 2015 gaan we naar Fairfax County Virginia voor de World Police and Fire Games. Wie gaat er mee???

Na deze unieke gebeurtenis en dus weer een nieuwe ervaring op het lijstje, gingen we richting Athletes Village. Pap en mam waren toevallig Dani en Janie tegen het lijf gelopen en ze wachtten nu op ons in The Village. Voor Dani en Janie was het de laatste avond, dus ook tijd om afscheid te nemen. Janie kan heel goed zingen en Braihim kreeg het voor elkaar om haar het podium op te krijgen, zodat zij met de zanger kon zingen die deze avond optrad voor iedereen in de Athletes Village. En wat een strot heeft Janie!!! Wauw, helemaal top en ze kwam compleet los! Toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen, nadat we na sluitingstijd uit de feesttent waren gebonjourd. Afscheid nemen is nooit leuk, maar we weten dat we elkaar in minder dan twee jaar weer zien. En we hebben Facebook.... Maar toch.... Snik....

Morgen gaan we naar Lisburn om daar Peter tijdens de finale badminton aan te moedigen. Peter heeft de finale men grand master single gehaald, spannend joh!! Op naar morgen dus!!!

Liefs Braihim en Ilse

• 10 Augustus 2013 - 08:23

Erik:

Kvo,weer een leuke sitrep,

• 10 Augustus 2013 - 23:16

Reinate:

Wauw!! TOPPERSSSS... !allebei VAN HARTE met de behaalde prestatie! Geweldig gedaan!!!