Sport en City Hall - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Sport en City Hall - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Sport en City Hall

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

09 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Wat we vandaag toch hebben meegemaakt.... Maar eerst bij het begin beginnen. We bewaren het leukste voor het laatst! Vanmorgen verraste papa ons met zijn aanwezigheid bij het ontbijt. Hij at zowaar ook nog een fruithapje, wat na een heftige dag van ziek zijn gisteren, al heel wat was. Na het ontbijt gingen papa en mama lekker op verkenning uit in de Botanic Gardens, Ulster Museum en Waterfront Hall. Ze hadden nog best veel gedaan dus, maar alles op langzaam tempo. Gelukkig kunnen ze nog wel lekker genieten, ook al is papa nog niet helemaal 100%. Maar 'hij doet het' in elk geval weer.

Ondertussen ging wij Peter aanmoedigen in het Badminton Centre in Lisburn. Daarvoor moesten we een eindje met de trein richting het zuiden. We waren amper binnen of Braihim stond al samen met Peter op het veld voor een lesje badminton. Over twee jaar is er in Fairfax namelijk misschien geen squash en dan moet je wat anders vinden. Braihim bleek er enigszins gevoel voor te hebben en Peter liet hem lekker rennen. Volgens mij vermaakten ze zich beiden prima.
Voor Peter was het een goede warming up voor de dubbel wedstrijd die volgde. Helaas voor hem en Gerard stonden ze tegenover twee goede Maleisische mannen en liep het niet zo lekker. Wel hebben we de kunst wat kunnen afkijken en misschien is badminton wel wat voor Braihim over twee jaar ;-)

Na dus weer een sport te hebben leren kennen werden we door drie collega's van de Noord-Ierse politie naar Queens sportpark gebracht, Gewoon, omdat ze daar toch heen gingen. Super aardig, echt heel leuk! Zo heb je ineens een luxe taxi te pakken en ben je sneller dan verwacht op de plaats van bestemming. In ruil wilden ze wel met onze gouden medailles op de foto, hihi! Tuurlijk mocht dat...
Op het Queens sportpark hebben we softball en (mannen- en vrouwen-) rugby gekeken. Blijkt dat wij een stel hele goede rugbydames bij de politie hebben rondlopen die dit professioneel doen!! Gaaf om te zien en het vrouwenrugby is misschien nog wel harder dan hetzelfde spel bij de mannen.

's Avonds waren we door de Rotterdamse delegatie uitgenodigd om bij het Appreciation Dinner aanwezig te zijn. Een grote eer (Nogmaals dank jullie wel, echt waar...) en super chique. Gelukkig hadden we ons 'goede goed' ingepakt, hoewel dat niet gestreken kon worden... Ach ja, het leven van een reiziger gaat niet over rozen, dan maar met kreukels.
We werden ontvangen in de prachtige City Hall en er waren allemaal belangrijke WPFG mensen. We keken onze ogen uit en onder het genot van een drankje gingen we van de 'lounge' naar de dinner-room. Het was net als in de film!!! Nog nooit hadden we zoiets gezien. Er volgden verschillende speeches en mensen werden in het zonnetje gezet. De speech van Dame Mary Peters, zij won ooit olympisch goud en is nu boegbeeld van de WPFG in Belfast, maakte de meeste indruk. Een vrouw met een WPFG hart. Tussen de speeches door waren er optredens van een groepje Celtic Dancers, een harp speelster, doedelzak en een groot koor. Het entertainment was prachtig en de WPFG organisatie van Belfast had groots uitgepakt. Ondertussen kregen we lekker eten wat werd opgediend door heel veel serveersters tegelijk per gang. Kun je je een beetje voorstellen hoe dat ging? We zaten allemaal aan ronde tafels, met nummers en je had een bepaalde plek. Dit was wederom een nieuwe ervaring in ons leven en we hebben er van genoten!
Toen de avond ten einde was zagen we dat de grote koepel van de City Hall was verlicht als een blauw zwaailicht en de kleine koepeltjes van het gebouw knipperden rood. Zo bijzonder en allemaal speciaal voor de Games. Deze Games werden overigens door de voorzitter van het overkoepelende WPFG-comité bestempeld als de beste en meest succesvolle sinds het bestaan van de World Police and Fire Games. Ik denk dat de Noord-Ieren daar heel blij mee zullen zijn, want ze hebben echt ontzettend hun best gedaan.

Nu is het weer tijd om lekker te slapen en alle indrukken wat te laten inzinken. Slaap lekker allemaal en tot morgen, vrijdag 9 augustus alweer!!

Liefs Braihim en Ilse

• 09 Augustus 2013 - 06:44

Ell&:

Wat geweldig dat jullie dit allemaal mee mogen maken. Heel veel genieten & mooie herinneringen maken!

• 09 Augustus 2013 - 07:22

Irene Jansen:

Ik kan me voorstellen dat het allemaal indrukwekkend is. En dan die gouden plakken! Daar ga je voor. Gefeliciteerd allebei en geniet er van.

• 09 Augustus 2013 - 07:31

Ellen:

Hihi, Briem schiet ballonnen uit z'n hoofd! ;-)
    Wat ontzettend leuk dat jullie het daar z naar jullie zin hebben! Geniet nog even lekker!

• 09 Augustus 2013 - 08:33

Saskia Van Tongeren - Jonkman:

Wauw wauw wauw! Kippevel bij t lezen! Wat gaaf zeg! Foto's volgen nog? :)

Fijn dat Bob weer in t land der levenden is... zou jammer zijn als ie voornamelijk zn hotel-kamer zou zien! Genieten alle 4 lieverds!!!!!

• 09 Augustus 2013 - 11:13

Sofie:

hey lieverds! wat een avontuur!! jullie stralen en zelfs met kreukels zien jullie er schitterend uit!!
    geniet er nog van! dikke knuffel vanuit het verre Meerdonk xxx