Opening Ceremony - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Opening Ceremony - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Opening Ceremony

Door: Braihim en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

02 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

De Opening Ceremony is en blijft een hoogtepunt van de Spelen. Donderdag 1 augustus was het zo ver. Het stond al tijden in onze agenda. Zo abstract als dat was, zo echt werd het nu eindelijk!! Na een goede nachtrust zijn we de dag begonnen met een bezoekje aan het Ulster Museum. Dit museum kun je vergelijken met het Drents Museum. Ze hebben exposities, uitleg over historie en natuur, maar natuurlijk ook een deel wat gaat over The Troubles van Noord-Ierland. Toch wel indrukwekkend en een must-do als je in Belfast bent! (En gratis, hihi...)
Na het museum hebben we de trein gepakt richting Kings Hall. Samen met andere atleten en heel veel 'locals', die ook mee mochten genieten, zaten we als sardientjes opgepropt in de trein. Gezellig dat het was. Praatje hier, praatje daar, wij houden ervan!!!

Kings Hall is een bijzonder gebouw en het hele complex was ingericht om niet alleen de atleten, maar ook belangstellenden met kinderen de vermaken. Dat maakte het ontzettend gezellig en iedereen kreeg de kans om een praatje met elkaar te maken. Uiteraard werden er shirts en badges geruild. We waren met zijn allen in oranje en dat maakte ons een ware bezienswaardigheid. Wat daarbij ook aardig hielp, was dat Braihim een koe op zijn kop had en collega's van New Caledonia tot aan Trinidad en Tobago wilden met ons op de foto! En andersom ook trouwens, want wie wil er nou niet met een prachtige grote knuffelbeer op de foto??

Toen we met zijn allen in een grote hal verzameld waren kon de parade beginnen. De 'N' van Nederland zit aardig in het midden, dus we hoefden niet superlang te wachten. Het betreden van de arena was geweldig en indrukwekkend. De tribunes zaten vol en we hadden werkelijk kippenvel tot in de bilnaad! Wanneer gebeurt het nou dat je het publiek de wave kan laten doen en je je voor even een held voelt?!?!?
Toen iedereen zijn plekje gevonden had begon de Ceremony met verschillende sprekers en optredens. Er kwamen enorme praalwagens langs en vanuit heel (Noord-)Ierland waren artiesten naar Belfast gekomen om mee te doen in de parade. Muziek, liedjes, acrobaten, you name it, they did it!! En niet te vergeten; de vlam werd ontstoken, het meest officiële moment. We hebben echt ontzettend genoten!!! Belfast heeft ons op en top welkom geheten en de moeite die men ervoor gedaan had was ronduit ontroerend. Thank you Belfast!!!
Na een lange dag konden we moe en voldaan weer richting ons hotel om nog even gezellig na te kletsen met een dame uit London en twee Nederlandse hotelgenoten. Super om op die manier nog even na te genieten en je ervaringen te delen. (Onder het genot van een KFC menu...)

Op naar de vrijdag en zaterdag die in het teken zullen staan van sport, sport en sport!!! Dat waar we in New York niet aan toe gekomen zijn kunnen we nu wel doen!!! We genieten.

Liefs Braihim en Ilse

• 03 Augustus 2013 - 00:17

Erik:

Mooi ik ga zoeken vinden en kijken grtn

• 03 Augustus 2013 - 00:18

Egwin:

Dat jullie genieten is duidelijk te zien op de beelden hihi erg leuk om te zien.
    Nu op naar dinsdag waar de punten gehaald moeten worden.
    Wij denken aan jullie vanuit dit koude kikkerlandje hoewel dat vandaag
    Met 30 plus graden wel meeviel. Succes beiden. Kus voor Ilse knuf
    Voor Briem haha

• 03 Augustus 2013 - 13:53

Dick Scholing:

Heel veel van jullie belevenissen komen mij bekend voor. Leuk hoor, dat jullie er ook zo van genieten. Wat kan sport dan toch mooi zijn. Groeten uut Drenthe.