Nieuwsflits!! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Nieuwsflits!! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Nieuwsflits!!

Door: Braihim en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

01 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Een kort verslagje tussendoor! Gisteren, woensdag 31 juli, zijn we op uitnodiging van de Rotterdamse delegatie aanwezig geweest bij de bid-presentatie in het Hilton hotel. We waren in ons Nederlands tenue gekleed samen met andere leden van de Equipe. Dat zorgde ervoor dat de ruimte gevuld werd met de Nederlandse Oranje kleur. Het doel was het The Board van de World Police and Fire Games te overtuigen dat de Spelen in 2019 in Rotterdam zullen plaatsvinden en niet in Chengdu China. En hoe The Board er dan uit ziet? Allemaal mannen en vrouwen in het zwart gekleed. Men in Black, maar dan anders en erg officieel allemaal! Ze zaten allemaal aan lange tafels met stalen gezichten te luisteren en kijken naar de presentatie. Dat maakte het ontzettend spannend en een unieke ervaring, echt tof dat we dit mee mochten maken!!

Na een geweldige film over Rotterdam volgden een aantal sprekers. Burgemeester Ahmed Aboutaleb beet het spits af en wist Rotterdam overtuigend op de kaart te zetten. Ook de andere sprekers, waaronder 'onze eigen' Wim de Rooij, deden het geweldig en zij hebben Rotterdam goed verkocht. Het was ontzettend ontroerend om te zien en horen hoe gepassioneerd Wim hier met zijn hele ziel en zaligheid mee bezig is geweest.
Na de presentatie volgden een aantal, soms lastige, vragen en vervolgens was het gedaan. Boing, this was it! Het wachten kon beginnen en pas de volgende dag om 09:00 uur kwam de uitslag.
Die kan ik nu vertellen, want het is inmiddels 11:00 uur de volgende dag; helaas voor ons zullen de Spelen in 2019 naar China afreizen. The Board heeft besloten en gaat voor de panda's ;-)! Aan de presentatie en voorbereidingen heeft het niet gelegen. Het lot lag in andermans handen en het mocht dit keer niet zo zijn! Op naar de Pandaberen in 2019! WPFG Rotterdam 2021 misschien?

De rest van onze dag hebben we besteed aan, trainen en het verkennen van de squashbaan. Maar goed ook dat we dat hebben gedaan, want de baan was compleet anders dan we gewend zijn. Maandag gaan we nog een keertje trainen.
Daarna hadden we afgesproken met vrienden uit Canada, die we in New York hadden ontmoet tijden de WPFG 2011. We hebben met Dani, Janie en Jayden heerlijk gegeten in een gezellig Indiaas restaurant! Ik, Ilse, had dat nog nooit gehad. Ik ben verkocht!! Wat is dat lekker!!!!!

Het is nu 1 augustus en de Opening Ceremony staat vandaag op de agenda. Morgen volgt dat verslag, want net zoals in 2011 is dat een verhaal apart. Wil je de Opening Ceremony live volgen? Dat kan gewoon!! Ga naar de site van BBC Northern Ireland en vanaf 19:30 uur (Nederlandse tijd) wordt de Opening Ceremony live uitgezonden via een livestream! Voor nu dan maar weer tot schrijfs en op naar Kings Hall!!

Liefs Braihim en Ilse

• 01 Augustus 2013 - 15:26

Theo Overmars:

IK krijg de indruk dat jullie er weer volop van genieten daar in Belfast, en gelijk hebben jullie. Live life to the max zolang het gaat. Jullie kunnen nu alweer gaan sparen voor het volgende event in China en dat is zeer zeker een hele andere wereld. Rotterdam kan altijd nog daarna. Hier is het bloedheet, maar the diehards blijven squashen natuurlijk. Het is ook altijd weer heel leuk oude bekenden van vorige gelegenheden te ontmoeten, blijven vrienden voor het leven. Hoop dat het squashen ook goed gaat, doe je best en hoor de resultaten tzt wel. Veel plezier nog.
    Grt. Theo en Wietske

• 01 Augustus 2013 - 21:40

Elise:

Nog nooit Indiaas gegeten? Foei! Lekkah he!!
    Maar China is toch leuk! Heb je tenminste een geldige reden om je paspoort te vernieuwen. Zo kom je nog eens ergens. Rotterdam heb ik wel gezien, ik reis wel met jullie af naar China!!!
    Hey, lui. Ga goud scoren en veel plezier nog!
    liefs x

• 02 Augustus 2013 - 12:24

Henk Meulenbelt:

Harrow boy and girl. Go for it