Welcome to Belfast! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Welcome to Belfast! - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Welcome to Belfast!

Door: Briem en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

30 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Alles gecheckt, niks vergeten? Ach, als je je paspoort en creditcard maar bij je hebt kan er niks misgaan. Toch? Nadat we uitgezwaaid waren door onze doggysitters Gio, Sofie en Marie ging het avontuur dan toch echt beginnen. Volvo volgeladen en op naar Ijmuiden. Zonder pech en zelfs zonder files kwamen we daar vlot aan. De eerste etappe bestond uit een nachtelijke boottocht naar Newcastle, om vervolgens horizontaal Engeland te doorkruisen. Als bonus kregen we een stukje Schotland voorgeschoteld, wat trouwens smaakte naar meer. Wat is dat een ontzettend mooi land! En die kust... Geweldig!! Aan diezelfde kust, in Cairnryan, lag de volgende boot op ons te wachten. Deze boot bracht ons in dik twee uur naar Belfast. Het is heel gaaf om via het visitekaartje van Belfast het land binnen te komen. Indrukwekkend om te zien, die haven en meteen een goede binnenkomer! Wat ook een goede binnenkomer was voor ons, was het fenomeen 'in de spits door het centrum van Belfast moeten rijden'. Het is geen grote stad, maar tijdens de spits is het best wel hectisch! En dan moet je ook nog links rijden... Het lukte Braihim om zich zonder al te veel deuken en krassen een weg door downtown Belfast te banen. Het hotel was dankzij 'Truus' snel gevonden. The Crescent Townhouse is onze uitvalsbasis en de kamer mag er wezen.... (zie foto) Het hotel ligt vlakbij de universiteit van Belfast en overal zijn bars en restaurants, er is dus genoeg te doen! Het centrum van Belfast is op loopafstand, maar als we moeten kruipen, kunnen we gelukkig de bus of trein pakken.

Vandaag, 30 juli, hebben we onze accreditatie opgehaald in de Waterfront Hall. Een prachtig gebouw!! De Noord-Ieren hebben ons geweldig gastvrij en behulpzaam verwelkomd. Als we alles moeten doen wat ons aangeraden wordt, zijn we volgend jaar ongeveer weer thuis. Vanaf het moment dat we de Waterfront Hall binnenstapten zijn de Spelen ook echt begonnen, want overal kwamen we atleten tegen en mensen die een praatje wilden maken. Het is een complete belevenis om nu door de stad te lopen, want overal kom je wel mensen tegen die geïnteresseerd zijn of zelf ook deelnemen aan de Spelen. Dat belooft wat voor de komende dagen....
Nadat we ons aangemeld hadden, zijn we richting de Odyssee Arena gelopen. Daar was het ijshockey al bezig en we waren heel nieuwsgierig. We hebben de wedstrijd tussen de Finse Politie en de Brandweer uit Montreal gekeken. Dat was heel gaaf met de nodige actie en bodychecks! Na het ijshockey vonden we ook nog de moed om een beetje te shoppen. Belfast heeft een prachtig centrum met mooie winkels in oude en nieuwe gebouwen.
Op het moment van typen ligt Braihim relaxed muziek te luisteren. Straks maar eens kijken waar we gaan eten. Rustig aan en kiek'n wat we doen is het credo.
Trouwens... Is het normaal dat je de dag na het bootje varen nog steeds heen en weer gaat?? Van vliegen krijg je een jetlag, maar het bootjevaren is ons ook niet in de koude kleren gaan zitten!

Overmorgen zijn we terug voor een update! Vanaf dan bloggen we iedere dag een stukje, want dan zijn de Spelen echt begonnen....

Liefs Braihim en Ilse

• 30 Juli 2013 - 19:20

Henk Nijzingh:

Geweldige start zo te horen. Heel veel plezier, ik blij jullie volgen. De komende dagen staan hier in het teken van de Wampex. Weinig slaap veel regelen. De junior was een succes. Oja, er zijn zeelieden die meer last van landziekte hebben dan van het deinen op het water. Maar of jullie nou zeelieden zijn? Houd de bar maar goed vast, misschien helpt een guinness.

• 30 Juli 2013 - 19:45

Wim De Rooij:

He luitjes,

Tot morgen in het Hilton! Wij zijn er klaar voor en nu onze toehoorders nog.

Groetjes, Wim.

• 30 Juli 2013 - 19:49

Annemarie:

Joehoe jullie veilig aangekomen in Belfast!! Tof om te horen dat jullie zo gastvrij zijn ontvangen en ook gaaf al die sporters te zien lopen door Belfast...en gelijk de toffe en leuke contacten!!
    De hotelkamer is ook heel erg prachtig...;-).. Heel veel plezier de eerste dagen in Belfast..en ik ga jullie volgen!! Dikke kus... ps: Ils last van het heen en weer gaan van het bootje varen heel herkenbaar..in Thailand na een nachtboot ook last van gehad..

• 30 Juli 2013 - 19:57

Bob & Jet:

De kop is erbij jullie af. Bij ons de puntjes op de í'. Vandaag treinkaartjes gekocht voor Dublin naar Belfast. Nog een paar dagen en dan komen wij via Temple Bar naar het noorden!!!

• 30 Juli 2013 - 21:12

Rolf, Ingeborg En Maud:

Hè toppers!
    Dat is een goed begin, dat is het halve werk.
    Nu eerst die zeebenen nog kwijt :-) is heel normaal hoor

Geniet een beetje van de stad, de komende dagen.
    Maar jullie kennende komt dat vast wel goed
    Dikke tuut uit Norg

• 31 Juli 2013 - 03:44

Karin Fekkes:

Hey luitjes, super veel suces gewenst daar!! Ik ga me voorbereiden op veel leesplezier. Zorg dat je die zeebenen wel kwijtraakt. Misschien helpt een klein beetje alcohol? toi toi, Groetjes vanuit een regenachtig Hoogeveen

• 31 Juli 2013 - 09:24

Dick Scholing:

Dag Braihim en Ilse,

Heel veel succes gewenst en bovenal ook veel plezier!!

• 31 Juli 2013 - 23:50

Robert:

Heul veul plezier daar. En neem een lekkere Ierse whisk(e)y mee terug!