All set to go!! - Reisverslag uit Ubbena, Nederland van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu All set to go!! - Reisverslag uit Ubbena, Nederland van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

All set to go!!

Door: Briem en Ilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

15 Juli 2013 | Nederland, Ubbena

Over precies twee weken zijn we met de Volvo op weg naar Belfast. We vertrekken op 28 juli met de boot van Ijmuiden naar Newcastle. Die vaart 's nachts, zodat het grootste gedeelte van de reis ongemerkt aan ons voorbij gaat. Ook de boot van Cairnryan naar Belfast is geboekt. Het toffe is dat we daardoor in de haven van Belfast aankomen, daar waar Belfast mede bekend om staat! Waar Belfast ook bekend om staat is afgelopen weekend nog in het nieuws geweest; rellen tijdens de Oranjemars en 32 collega's gewond. We laten ons hierdoor niet ontmoedigen, want het schijnt vaste prik te wezen op gezette data. Ieder jaar weer, hoewel het ene jaar heftiger is dan het andere. Hoewel wij als Nederlandse Equipe vol in het oranje rond zullen lopen in Belfast, gaan we er geen last van hebben. Gelukkig kan men in Belfast het onderscheid maken en lopen we over het algemeen niet rond in de beruchte wijken. We maken ons dus geen zorgen en hebben er alleen maar zin in!!!

De kleding van de Nederlandse Equipe hebben we op 3 juli opgehaald in Veenendaal tijdens een leuke laatste samenkomst. Het is een geweldig presentatiepak geworden waarop duidelijk te zien is voor welk land we uit komen. We kregen er ook nog een short, sokken en gave polo bij. De pet maakt het helemaal af en zo zullen we bij de openingsceremonie aanwezig zijn met een equipe van in totaal 160 man, Amsterdam daarbij meegeteld. De openingsceremonie op 1 augustus is opgedeeld in vier gedeeltes; de parade waarin alle landen zichzelf presenteren, optredens met dans- en muziek zoals je ook tijdens de Olympische Spelen zag (inclusief bekende Noord-Ierse artiesten), gevolgd door een moment van herdenken van alle collega's die tijdens de dienst om het leven zijn gekomen. Dat zal heel indrukwekkend worden, de doos Kleenex wordt dus ook ingepakt... De ceremonie wordt afgesloten door toespraken en het aansteken van de vlam! En dat alles in King's Hall in Belfast! Er staat ons wat te wachten dus....

Oh, wat we echt niet mogen vergeten te vertellen is dat Rotterdam een hele goede kans maakt om in 2019 de World Police and Fire Games in de wacht te slepen. Het bidbook werd ongeveer vier weken geleden in San Diego aangeboden en op 1 augustus wordt bekend gemaakt wie de hosting city van 2019 wordt, Chengdu in China of Rotterdam. Wij gaan duimen, het zou toch helemaal geweldig zijn om al die atleten in 2019 te mogen ontvangen!!!

Deze laatste twee weken voorafgaande aan de Spelen staan in het teken van trainen, niet geblesseerd raken, de puntjes op de welbekende 'i' zetten en tussendoor ook nog een paar diensten draaien op het werk. Het kan wat ons betreft niet snel genoeg gaan en we kunnen niet wachten om de Volvo vol te proppen en op weg te gaan!!! Ken je iemand die ons avontuur in Belfast zou willen volgen, dan mag je de link gerust doorsturen! Uiteraard voegen we nog wat foto's toe, want plaatjes kijken is ook leuk. Zodra we in Belfast zijn plaatsen we iedere dag een kort verslag met daarbij foto's en onze belevenissen van die dag! Nog een paar nachtjes slapen en dan.....

Liefs Briem en Ilse

• 15 Juli 2013 - 13:38

Erik:

Spannend hoor succes

• 15 Juli 2013 - 15:44

Suus En Niels :

Yes!!!!! Wij leven helemaal met jullie mee!!
    Diep en grondig vertrouwen en dan slaan jullie je letterlijk en figuurlijk naar de top!! Liefs ons

• 15 Juli 2013 - 16:08

Martijn:

Leuk om het te gaan volgen! Veel plezier!!

• 15 Juli 2013 - 17:12

Babette Rrens:

Hey toppers ! Mooi stukje weer. Ik ga jullie zien op 1 augustus, gezellig. Goede reis !

• 15 Juli 2013 - 17:37

Bert Jaap:

Heel veel succes gewenst and make us proud!!!

BJ, Marja en Joran

• 15 Juli 2013 - 21:06

Wim De Rooij:

Nou, de eerste berichten klinken goed en bij mij gaat het ook kriebelen. Het begint nu wel spannend te worden. Vrijdag nog een weekje vakantie in Duitsland, dan een weekeinde koffer pakken (niets officieels vergeten als bijvoorbeeld het uniform) en de maandag naar Belfast. Dinsdag oefenen en woensdagmorgen om 09.00 uur de bid uitbrengen. Als je wilt komen luisteren laat dat dan even weten en dan houden we er rekening mee. Wel in je oranje uitmonstering!

Groeten, Wim.

• 15 Juli 2013 - 23:41

Robert:

Briem en Ils,

Heel veel plezier daar in Belfast! Hopen op weer een succesvolle en vooral sportieve happening.

Groet,

Robert

• 16 Juli 2013 - 15:30

Sonja:

He luitjes,
    mooi verhaal. Ook ik zit erop te wachten om naar Belfast te gaan. Laten we hopen op 2 hele mooie sportieve weken zonder problemen en heel veel goede resultaten.

Groetjes,
    Sonja

• 30 Juli 2013 - 14:59

Henk Meulenbelt:

Beste Luitjes,

Als importeur van Harrow rackets wensen wij jullie veel succes in Belfast. Aan de rackets zal het niet liggen.

Bastiaan en Henk Meulenbelt

• 30 Juli 2013 - 16:05

Bojoura:

Heel veel succes en uiteraard plezier weer!

• 30 Juli 2013 - 20:54

Erik: