Nog twee maanden! - Reisverslag uit Ubbena, Nederland van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Nog twee maanden! - Reisverslag uit Ubbena, Nederland van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Nog twee maanden!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

03 Juni 2013 | Nederland, Ubbena

Ja... Nog twee maanden. De nodige voorbereidingen hebben plaatsgevonden en de meest belangrijke gaan we in dit verslag beschrijven. We hoeven namelijk niet meer te vertellen hoe veel zin we in de Spelen hebben, dat iedere week de zweetdruppels in het rond vliegen op de baan en dat iedereen om ons heen ook steeds enthousiaster wordt over ons Belfast-avontuur en de daarbij horende voorbereidingen (Wat trouwens wel heel leuk is om te merken...) Nee, daar hoeven we het niet over te hebben. Maar wat kunnen we dan wel vertellen?

De kleding-pasdag van de Nederlandse WPFG equipe is leuk om mee te beginnen! Hummel is de grote sponsor geworden en op 4 april werd de gehele equipe uitgenodigd in hotel De Cantharel in Apeldoorn om het ontwerp te bekijken en de kleding te passen. Allerlei stapels oranje-zwarte sportkleding lag opgesteld. De ene kant voor de mannen, de andere kant voor de vrouwen. En overal stonden mensen te passen. Er was wel een pashokje, maar het deerde niemand even een blote buik of onderbroek aan de ander te tonen. Geweldig, die hysterie! De organisatie had het er druk mee om alles in goede banen te leiden, want overal liepen mensen en lagen kledingstukken. Een mooi gezicht, want iedereen was ontzettend enthousiast! Het resultaat van de kleding mocht er zeker zijn. Een geweldig pak van Hummel van de Stockholm lijn.
We gaven onze maten door en kregen nog een verrassing te horen. Ons inschrijfgeld voor de Spelen werd vergoed door de Nederlandse organisatie. Hoe prachtig is dat?!? Dat geeft een goed gevoel, die kleine beetjes steun en erkenning. We staan er echt voor Nederland en ons korps en daar mogen we trots op zijn!!

Afgelopen donderdag heeft de fotoshoot van onze eigen kledingsponsor plaatsgevonden. Onne de Vries (Ook wel bekend als 'Opa Flits') stond te popelen om ons op de gevoelige plaat vast te leggen in onze sportkleding. Dit is niet te kleding van de Nederlandse Equipe, maar de kleding, die wij op de squashbaan zullen dragen. In Telstar Sports and Fashion Megastore in Groningen hebben we een passende sponsor gevonden en de kleding is zo gaaf!! De foto's zeggen genoeg ;-) We hebben dikke lol gehad tijdens het maken van de foto's en de ideeën werden steeds creatiever. Onne bedankt!!

Als je op deze manier bezig bent de voorbereidingen, komen de Spelen wel heel gauw dichterbij. Oppas voor de hond geregeld, overtochten met de boot geboekt, alles qua organisatie rond, we hebben gezichten bij de leden van de Nederlandse Equipe; het begint een compleet verhaal te worden!
Als we de berichten uit Belfast mogen geloven vorderen de voorbereidingen daar ook heel rap. Ze hebben een mega groot vrijwilligers team. Je zou voor de lol eens moeten kijken op www.2013wpfg.com en dan onder het kopje volunteers. Als je ziet wat voor organisatie daar achter zit, petje af hoor! En dan te bedenken dat het aantal mensen wat zich opgegeven had als vrijwilliger het dubbele aantal was van wat er benodigd was.... Dat belooft wat!!

Nog een kleine twee maanden te gaan dus. 28 juli rijden we de volgepropte Volvo de boot van Ijmuiden naar Newcastle in. En dan begint het avontuur echt. Geen idee wat ons te wachten staat. Geen idee hoe indrukwekkend de Openingsceremonie zal zijn. Geen idee hoeveel nieuwe sportvrienden we dit keer zullen maken. Geen idee of we dit keer kans hebben op een medaille. Het zou wel geweldig zijn.... Dat maakt het ook zo spannend. We trainen zoveel als we kunnen en proberen niet geblesseerd te raken. Hopelijk is het genoeg... Meedoen is nog altijd belangrijker dan winnen, maar toch... Het zou zo leuk zijn....

Liefs Braihim en Ilse

• 03 Juni 2013 - 16:17

Meinte, Inge En Anne:

Geweldig, wat een prachtige fotoshoot.
    En in een echte oranje outfit.
    Wij blijven alles met grote interesse volgen.
    Groetjes en heel veel succes
    Meinte, Inge en Anne

• 03 Juni 2013 - 17:40

Miranda:

Wat geweldig om zo mee te kunnen leven met jullie enthousiasme! We volgen het natuurlijk op de voet!
    Liefs van jullie zus ♡

• 03 Juni 2013 - 20:04

Rolf, Ingeborg En Maud:

Wauw! Dat ziet er wel weer super professioneel uit! We zullen met spanning de berichten volgen, word het brons, zilver of toch goud? :)
    Dikke kus van ons

• 03 Juni 2013 - 20:53

Reinate Hannink:

Wat leuk om het reisverslag weer te kunnen volgen. Het was de vorige x ook telkens ontzettend mooi geschreven.
    Heel veel succes met jullie voorbereiding.

Liefs Reinate

• 04 Juni 2013 - 10:01

Ben:

Ben benieuwd wat het jullie zal brengen!
    Het verhaal is in ieder geval nu al geslaagd;)
    Ik ga jullie zeker volgen!

Groeten Ben