Het begint weer - Reisverslag uit Ubbena, Nederland van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Het begint weer - Reisverslag uit Ubbena, Nederland van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Het begint weer

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

03 December 2012 | Nederland, Ubbena

Oké, het was al een tijdje weer begonnen, maar nu is het echt! Afgelopen week hebben we ons officieel ingeschreven bij de organisatie van de WPFG. Voor degene die niet weet wat de WPFG zijn nog eventjes een korte uitleg.
WPFG is de afkorting voor World Police and Fire Games. Het zijn als het ware de Olympische Spelen voor brandweer en politie. Het evenement telt 56 verschillende sporten. Het leuke is dat we collega-sporters tegenkomen uit alle windstreken die onze aardbol rijk is. Dat maakt het ontzettend leuk en je houdt er veel internationale contacten aan over!

De Spelen van 2013 in Belfast beloven de meest gezellige te worden, die ooit georganiseerd zijn. Althans, als we de organisatie mogen geloven. Na de ervaring in New York geloven we ook wel dat dat gaat gebeuren. Helaas viel de organisatie van de Spelen van 2011 een beetje tegen.
Belfast is er heel goed mee bezig. Het werven van vrijwilligers werd op BBC2 uitgezonden en Coca Cola is één van de sponsors. Ze pakken het groots aan dus.
New York was groot, heel groot. Te groot voor een evenement als de WPFG. Je zag elkaar niet meer terug, zelfs niet in het Athletes Village. En dat met ongeveer 12.000 sporters met aanhang... Dat zal dit keer in Belfast iets anders worden. Om te beginnen is Belfast kleiner, te vergelijken met Groningen of bijvoorbeeld Haarlem. Het openbaar vervoer is gratis, wat in New York helaas niet kon. Wanneer je in Belfast een accreditatiekaart van de Spelen hebt, kun je op de bus hoppen wanneer het nodig is. Ook mijn ouders, Bob en Jet, kunnen van deze dienst gebruik maken omdat ze een bezoekerskaart hebben. Perfect!! Bovendien kunnen zij ook alle evenementen bezoeken en aanwezig zijn bij de openings- en sluitingsceremonie!
Ook een mooi vooruitzicht is het feit dat het grote plein in Belfast, vergelijkbaar met de Grote Markt in Groningen, ingericht gaat worden als Athletes Village. Daarop komen stands te staan met de nodige horeca-voorzieningen, info over de Spelen en iedere avond optredens tijdens de 10 dagen die de Spelen telt!! Heel Belfast zal 10 dagen in het teken staan van de WPFG 2013, prima vooruitzicht!

Ondertussen zijn we, onder andere door de ervaring van de vorige Spelen, druk bezig geweest om een persoonlijke sponsor te vinden. Dat is gelukt in de vorm van Telstar Sports and Fashion in Groningen. Met een beetje hulp van deze sponsor staan we in Belfast strak gekleed op de baan! Binnenkort ontvangen we de kleding en uiteraard zullen we wat plaatjes delen.
Ook de Nederlandse organisatie is druk bezig geweest om sponsoren te werven en een gepaste kledingsponsor te vinden. Dit is gelukt en met behulp van Hummel staat de Nederlandse Equipe geheel in het Oranje gestoken op de Openingsceremonie! Het rood-wit-blauw tijdens de vorige Spelen viel een beetje in het niet tussen al het Russisch en Amerikaans rood-wit-blauw geweld, vandaar dat we nu echt in het oranje gaan. Nederland is Oranje!!

Wat betreft het trainen... Braihim is druk bezig zijn zomerpondjes weg te werken. De sixpacks vliegen ons om te oren. Ik, Ilse, ga weer regelmatig richting de sportschool voor kracht- en conditietraining. In 2013 beginnen de techniektrainingen ook weer en bouwen we langzaam op naar 1 augustus!! Die vorderingen zullen we hier op de blog planten, zodat iedereen op de hoogte is! Stay tuned and till' next time folks!!

Liefs Braihim en Ilse

• 03 December 2012 - 14:24

Alette Craig:

petje af!! Ik blijf je volgen, zet 'm op!!!

• 03 December 2012 - 19:32

Wietske Overmars:

Wat kan jij dit goed!

We blijven jullie volgen. Hou ons op de hoogte. Het beurt Theo op want hij heeft het deze keer heel stoer.
    Dank en groet, Wietske.