Update about Irene - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Update about Irene - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Update about Irene

Door: Briemenilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

27 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is nu midden in de nacht in Nederland, hier is het rond 21:00 uur. Braihim is aan het kaarten met de Braziliaanse voetballers die bij ons in het hotel zitten. Ondertussen kan ik, Ilse, lekker een verslagje tikken en ondertussen Kill Bill 2 kijken. Stiekem zap ik af en toe naar Pix11 voor de updates over onze grote vriendin Irene.

Het komt nu gauw dichterbij en het wordt wel een beetje spannend. Je weet niet wat je kunt verwachten en het is een heel bizar gezicht dat New York werkelijk compleet verlaten is. Op een paar verdwaalde WPFG atleten na, die perse naar een café willen (mafkezen).

Je ziet nog wat taxi's rijden, maar voor de rest is New York echt uitgestorven. Als ik het nieuws mag geloven, is dat nog nooit gebeurd... De grote winkelcentra zoals Bloomingdales zijn dichtgetimmerd en de meeste kleinere winkels hebben hun ruiten afgeplakt met tape, om te voorkomen dat ze kapot waaien. Er zijn veel opvangcentra geopend in kerken en scholen. Er is ruimte voor 70.000 mensen, die een veilig heenkomen nodig zijn. Nu zitten er nog maar 6000 mensen, maar dat aantal kan snel oplopen gedurende deze nacht.

Er is een tornado waarschuwing, op verschillende plekken in naastgelegen staten zijn tornado s gezien. Dat kunnen we er wel bij gebruiken, gezellig hoor. Kom erbij Meneer Tornado, Mevrouw Irene maakt wel plaats voor u!

We zijn blij dat we op een redelijke locatie verblijven in Manhattan. Ons hotel ligt tussen hogere gebouwen in het hoge gedeelte van Manhattan. Wij zitten op de derde etage. Koelkastje ingepakt, tasje staat klaar voor het geval we snel weg moeten (gedwongen of hulpverlening) en voor de rest zien we het wel.

Wat kunnen we verwachten? Uhm... Zwaar weer, zo zwaar kunnen we ons denk ik niet voorstellen totdat we het meegemaakt hebben. Laat maar komen dus, je kunt er toch niks aan doen. Dat is ook echt het gevoel wat we hebben. Na de orkaan zien we wel weer. De stroom kan uitvallen en het kan zijn dat we geen water meer hebben. Gelukkig komt er genoeg uit de lucht vallen...

Het is nu 21:00 uur. Irene komt rond middernacht binnenvallen en dat gaan we tot 12:00 uur morgenmiddag echt merken. Om 08:00 uur 's morgens is ze op haar krachtigst. Dat is alles wat we weten, de rest is een complete verrassing. We nemen dit zeker serieus en volgens mij gaan we dit ook maar 1 keer in ons leven meemaken. Heel onwerkelijk en we hebben gemengde gevoelens. De Spelen hebben nu in ieder geval geen hoge prioriteit. Mocht je even niks van ons horen, don't worry. Dan is het internet even uitgevallen, dat zou ook kunnen gebeuren. De laptop en gsm's zijn opgeladen, dus daar kan het niet aan liggen!

Oh ja, vanmorgen zijn we nog even Central Park in geweest en hebben we onze badkuip koffie op een bankje genuttigd (Dunkin'Donuts in plaats van Starbucks, die was dicht). Inderdaad: Zoals verwacht het ultieme NYC gevoel, met Irene die over onze schouder mee gluurde....
Toch hebben we er even van genoten, want Central Park en zijn omliggende straten zijn zo ontzettend mooi. Al die rare New Yorkers die als gekken rondrennen en fietsen... De stad van extremen; of je bent moddervet of je bent ontzettend overdreven gezond met je lichaam bezig. Iets ertussenin lijkt bijna niet mogelijk. Ondanks Irene hebben we toch nog even genoten van de stad en hopen er nog meer van te kunnen zien! Dat zien we morgenmiddag wel. Tot gauw!

Liefs Braihim en Ilse

• 28 Augustus 2011 - 06:21

Angelique :

Take care over there!!!

• 28 Augustus 2011 - 07:10

On,es En Lien:

Ze zeggen hier in Nl dat vooral de overstromingen heeel gevaarlijk zijn. Dus met jullie voetjes op het droge blijven dus. En niet eerder hulp gaan verlenen totdat het voorbij is.....Nou succes lieverds denk echt aan jullie..Ja zit je zusje dan hoog zwanger thuis pfff voor mij niet echt een fijne combi hoor.maar jullie hebben nu al goud want jullie zijn toppers.!!!!denk aan jullie xxxxxx

• 28 Augustus 2011 - 07:31

Bob & Jet:

Ilse ik ben blij dat je tijd vind voor je updates. Het is best heel fijn om, juist nu, van jullie iets te horen. Hier gaat het op TV en radio alleen maar over Irene en zien we verslagen van reporters uit een steeds stiller wordend NY. Mooie foto's heb je gemaakt. Met 1 foto kun je soms zoveel zeggen!! We weten dat als de stroom daar uitvalt dat het ook op internet stil kan worden en als de hele wereld met NY gaat bellen zal het met de telefonie ook spaak lopen. Het is uniek nog nooit gebeurt in de history van NY dat er zoveel mensen weg moeten. Dat daar nu een heel extra leger aan hulpverleners van plan was een sportprestatie neer te zetten, hoe bedenk je het!! Dikke knuffels van deze kant en pas goed op elkaar.
    Pap & mams.

Denk aan jullie.
    X Bibi

• 28 Augustus 2011 - 15:35

Gerard En Annelies:

Jullie blijven ook lekker nuchter he, haha. Pas goed op elkaar daar! We volgen jullie en net wat Bob en Jet zeggen; fijn dat je af en toe een update maakt. Denken aan jullie daar!!
    Liefs Gerard en Annelies

• 28 Augustus 2011 - 16:43

Anne:

He Briem&Ils,

denk aan jullie. Take care of each other!! We willen wel dat jullie weer heelhuids terug komen..

kiss

• 28 Augustus 2011 - 17:37

Esdra En Yvonne:

Hallo Braihim en Ilse,

Heftig hoor wat jullie allemaal meemaken cq meegemaakt hebben. Volgens de berichtgeving in Nederland (zondagavond 19.00 uur NL tijd) is het meegevallen in NY met Irene. Nou dat is in ieder geval goed bericht. We hopen dat alles goed met jullie is. Heelhuids terugkomen hoor! Sterkte en succes de komende uren/dagen.

Hartelijke groet uit Ubbena
    Esdra en Yvonne

• 28 Augustus 2011 - 20:38

Ilona:

Pas goed op elkaar! Sterkte!

Kussie

• 28 Augustus 2011 - 20:52

Alex.:

hallo ilse en braihim, jullie zijn nu wel wereld beroemd in drenthe, jullie naam staat voluit op de tekst site van tv drenthe,
    in verband met irene.
    zijn jullie wel voor het squashen naar new york ? of zien we jullie volgend jaar in storm chasers van discovcery, hahaha.
    maar ik weet niet of ik er moet om gaan lachen want het is wel serieus geloof ik. heel veel sterkte met z`n tweeen daar in het kolosale new york.
    hou elkaar goed in de gaten en verlies elkaar geen moment uit het oog.
    veel succes als het squashen nog door gaat kom terug met heel wat ervaring. gr alex