Wat een week.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Wat een week.... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Wat een week....

Door: Briemenilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

31 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

De tweede squashdag begon voor ons mooi op tijd, maar gelukkig niet enorm vroeg. Marcel en Sander, onze wielrencollega's moesten als om 07:00 uur met fiets en al bij het Jacob Javitz zijn, dus onze 10:00 uur viel wel mee!! Na een ontbijtje bij onze buren, Manhattan Diner, gingen we op pad. Trouwens, dat Amerikaans eten per definitie vet en niet voedzaam is, is een misverstand. Iedere ochtend ontbijten wij akelig gezond met griekse yoghurt, verse blueberries en aardbeien en daar doorheen zitten ook nog noten en muesli.

Op pad dus naar Streetsquash. Nadat we een paar minuten in de metro hadden doorgebracht baanden we ons een weg tussen alle bruine medemensen die Harlem rijk is. Na zonsondergang schijn je hier niet in het wild rond te kunnen lopen, het is de onveiligste plek van Harlem, maar Brooklyn en de Bronx zijn nog erger. Brrr....
Braihim mocht meteen de kwartfinale spelen. Zijn tegenstander, een brandweerman uit Toledo (Spanje), was akelig fit. Braihim moest dus proberen zijn technische skills in de strijd te gooien. De eerste game ging lekker, maar de 3 games die daarop volgden waren beneden Briem's peil. Voor we het wisten was het gebeurd en zaten de Spelen er voor Braihim al op. Wel een beetje teleurgesteld, maar het mag gezegd worden dat de Bombero uit Toledo stinkend zijn best deed en uiteindelijk won hij brons, van de 25 squashers die meededen in hun klasse. Geen schande dat Braihim heeft verloren dus.

Lunchtijd, wederom bij de jongens in de brandweerkazerne van Ladder 26. Ze hadden hotdogs voor ons gemaakt!!! Wat geweldig!!! Zo enorm gastvrij en open, anders dan we tot nu toe gewend waren van Amerika. Die kerels konden bovendien echt goed koken. Het leek wel kerst!
Terug naar de baan, want de dag ging snel voorbij en er moest weer gespeeld worden.
Er werden mooie wedstrijden gesquasht en het niveau ging gedurende de dag gestaag omhoog. We hebben super spelletjes squash gezien.
Toen begonnen de damesfinales. Ik, Ilse, had een leuke oefenpot gespeeld tegen Jo uit Groot-Brittannië. Hartstikke zenuwachtig!! Ik had nog spierpijn en was zo stijf als een antieken plank, maar kon gelukkig goed tegenstand bieden aan de tegenstander van vandaag. Met een GOUDEN medaille als resultaat!!! Wauw!!! En dan sta je daar samen met de andere meiden op het podium van de World Police and Fire Games!! Echt ontzettend tof en als toetje kregen we ook nog een mooi racket cadeau.

Om de medaillewinst te vieren ging we uit eten. Samen met onze wielermaatjes en squashers Michael (België) en John (Australië) gingen we eerst uit eten om vervolgens in de kroeg te eindigen waar we een hele groep squashers tegenkwamen. De hele kroeg was volgeladen, want de rugbyploegen hadden besloten een verkleedfeestje te houden en waren verkleed als boeren en hun dieren... Dat samen met veel bier en lekkere muziek was het recept voor een geweldig feest!!! Moe en voldaan zaten we om drie uur in de metro terug naar het hotel. Slapen, eindelijk!!!! Wat een dag.... Alweer....

Liefs Briem en Ilse

• 31 Augustus 2011 - 19:12

Linda:

GEFELICITEERD met de gouden plak!! :)

• 31 Augustus 2011 - 19:45

Linda:

Hey topper. Goed gedaan, gefeliciteerd!

• 31 Augustus 2011 - 19:54

Stephan En Carolien:

Na alle bijzondere indrukken in NY nu dus het echte sporten.
    Gefeliciteerd met jullie inspanningen. Goed gedaan! Kwartfinale behalen bij 25 deelnemers is een mooie prestatie. Goud is natuurlijk fantastisch!

Veel plezier nog.
    Groeten,

• 31 Augustus 2011 - 20:38

Marjan:

Van harte gefeliciteerd. Goed gedaan TOPPERS!!
    Leuke foto's trouwens.
    X

• 31 Augustus 2011 - 20:51

Babette Rrens:

Hallo Braihim en Ilse,
    We kennen elkaar niet, maar ik volg jullie wel. Mooie en interessante verhalen hoor ! Via deze weg wil ik jullie feliciteren met jullie mooie prestaties. Goed gedaan ! Ik hoop nog mooie verhalen te lezen.
    Groetjes van Babette, Politie Utrecht.

• 01 September 2011 - 02:24

Jan Van Dijck:

Van harte gefeliciteerd met je gouden medaille. Die van jouw blinkt veel mooier dan die ik gewonnen heb met het handboogschieten, maar ben daar ook erg blij mee. Grote klasse!
    Groetjes Jan (naast je op de heenvlucht in het vliegtuig van Delta)

• 01 September 2011 - 06:55

Bojoura:

Wauw, wat een super prestatie!! Ontzettend gefeliciteerd en enjoy the sweet taste of fictorie :)

• 01 September 2011 - 13:14

Oal Woning:

Alderbastend gefeliciteerd met die gouden plak. We zijn trots op jou. Patje, volgend jaar beter. Wij wensen jullie nog heel veel plezier.

Groente, Oscar en Grietje.

• 01 September 2011 - 16:59

Alex:

hiep hiep hoera, ilse neemt goud mee terug naar ubbena, ubbena?? wat de fuck is ubbena, dat is een plaatsje in hollandia.
    ilse gefeliciteerd met je gouden plak.
    en brahim jammer dat jij niet in de prijzen bent gevallen. maar je bent vast een ervaring rijker.

• 02 September 2011 - 02:48

Henk Barelds:

Ilse en Briem, geweldig gefeliciteerd met de behaalde resultaten en goede reis terug.

• 02 September 2011 - 11:32

Karin En Andres:

Hey uitslovers,
    allebei gefeliciteerd met jullie behaalde resultaten! Super gedaan Ilse, met een gouden plak naar huis...

• 05 September 2011 - 06:29

Karin Fekkes:

Hey Toppers,

Wil nog even reageren.........
    Gefeliciteerd met jullie behaalde resultaten. Ilse, top dat je naar huis mag met je gouden plak. GOUD!!!!!Eerst nog even genieten van jullie welverdiende vakantie. Blijf typen want geniet enorm van jullie verhalen.
    Nog een fijne vakantie!!!!!!