Streetsquash - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Streetsquash - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Streetsquash

Door: Briemenilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

29 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Moe maar voldaan ligt Braihim naast me te ronken in bed. Ik heb het laptopje op schoot en een pak Oreo's naast me die in gestaag tempo leeg gaat. Het zijn van die Oreo's met extra veel vulling, daar eet ik kilo's van als het moet!! We zijn net terug van het Jacob Javitz Center waar we het Gelderse zaalvoetbalteam hebben aangemoedigd. Dat hielp, want ze hebben hun laatste wedstrijd van vandaag gewonnen!! Toen we net in de metro terug zaten, stapten we in een wel heel lege coupe. Bleek dat daar een zwerver lag te snurken en hij STONK!!! De geur kan ik het beste beschrijven als die van scheenbeschermers die jarenlang niet gewassen zijn, ken je dat? Wauw, dat noem ik talent, zo meuren!! Drie keer snuiven en we roken het niet meer, ahum, maar we hadden ontzettend veel lol om de ijdele New Yorkers die kokhalzend een coupe verder opzochten!! Hihihihi!!! We lagen compleet in een deuk.

Vandaag hebben we een super sportief dagje gehad. We waren de eersten bij Streetsquash, wat midden in Harlem ligt. 2 minuutjes in de metro en je belandt in een totaal andere wereld. Harlem is een relatief nette ghetto, dan beschrijven we het goed. We lopen niet met onze fotocamera te zwaaien, laat dat duidelijk zijn!! Het squashcentrum is netjes en vooral groot. Super geregeld en al gauw stroomden alle 100 squashers binnen. Braihim zijn eerste tegenstander was er niet, dus de eerste wedstrijd was makkelijk in de pocket. Ik, Ilse, moet morgen pas en dat is ook meteen de finale! Hopen dat mijn tegenstander wel komt opdagen. Ik heb wel een leuk potje voor de lol gespeeld tegen Jo, een Engelse rechercheur. Aardige meid en we hebben lekker gesquasht. Ook fijn om op die manier de baan te leren kennen, want iedere squashbaan speelt anders.

Na de eerste wedstrijden zijn we even naar de brandweerkazerne gelopen waar eten en drinken voor ons klaarstond. Zomaar, omdat wij zo leuk aan het squashen waren. Echt geweldig geregeld; bagels, koffie, sap, fruit... En we mochten rondsnuffelen in de kazerne. Jawel, ze hebben van die palen waaraan je naar beneden kan glijden. Om te voorkomen dat ik niet voortijdig geblesseerd raakte of eraan ging bungelen en dansen, heeft Braihim me preventief vastgebonden op een stoel. Stom hè? Ik snap het nog steeds niet....

Op ons gemakje wandelden we weer terug naar 115th street en kon Braihim beginnen aan zijn wedstrijd. Erg veel moeite had hij niet met zijn Spaanse opponent, want deze toreador kon niet zo heel goed squashen. Dat kan ook wel lastig zijn, omdat je door zijn onhandigheid uit je spel gehaald wordt. Braihim is ook nog eens zo sociaal om hem niet compleet in de pan te hakken, waardoor hij vergat zijn eigen spel te spelen. Uiteindelijk herpakte Briempie in de tweede en derde game zijn eigen tactiek en won hij de wedstrijd met 3-0. Op naar de kwartfinale tegen weer een Spanjaard! Deze is wel wat beter.

Aan Braihim zijn gesnurk te horen is hij de tactieken aan het doornemen voor morgenvroeg!!!
Nu lekker slapen en morgen fris beginnen aan onze tweede en laatste squashdag!! Let it be a golden day!!!

Liefs Braihim en Ilse

• 30 Augustus 2011 - 06:22

Bob & Jet:

Gefeliciteerd. Ole!!!!

• 30 Augustus 2011 - 06:27

Ilona:

Goed gedaan Briem! Gefeliciteerd! Zet 'm op voor de volgende!
    En jij ook Ils! Maar gelijk de finale?! Dus je hebt sowieso zilver???

Kus

• 30 Augustus 2011 - 09:00

Marian Hardam:

Super leuk jullie blog.
    Veel succes met sporten en geniet erg vooral van.

Liefs
    Marian

• 30 Augustus 2011 - 09:21

Geesje De Boer:

He die Braihim en Ilse,

Gaaf hoor dat blog!!! Fijn dat het zo goed gaat en dat er goed voor jullie gezorgt wordt.
    Ilse: Zet 'm op vandaag!!! En Braihim Gefeliciteerd met je overwinning, ga zo door.

Groetn uut Mantinge

• 30 Augustus 2011 - 09:40

Leen Mulder:

Mooi man (vrouw) dat het zo lekker gaat. Mooi volhouden daar. Lijkt me geweldig om op zo'n sportieve manier collega's van over de wereld te ontmoeten. We zijn hier in ieder geval allemaal jaloers op het mooie weer daar...
    Eerst gegroet

• 30 Augustus 2011 - 10:12

On,es,eliene:

zet m op moppies!!!
    xxxxxx

• 30 Augustus 2011 - 10:26

Henk De Groot:

Hoi Ilse en Braihim, leuk om jullie belevenissen te volgen. Gelukkig is de storm voorbij en kun je je weer richten op de spelen. Braihim, gefeliciteerd met je eerste overwinning. Voor jullie beiden veel suc6 morgen en veeeeel plezier nog. Lijkt me een geweldige ervaring.

gr.

• 30 Augustus 2011 - 10:41

Monique Hoogeboom:

Hallo Ilse en Braihim,

Leuk dat verslag. Ik ben benieuwd naar de foto's. Hanneke is afgelopen donderdag getrouwd en is ook in USA maar dan in Haiwai samen met haar Paul. IK heb namens jou en nog een paar die op vakantie zijn een kaart gestuurd met reacties van de klasgenoten die nog wel in het land waren. Heel veel succes in de wedstrijd c.q. finale. En kom met de beker weer gezond en wel terug.

Geniet ze en groetjes.

• 30 Augustus 2011 - 13:26

Karin Fekkes:

Heerlijk zo'n verhaal! Daar kan ik ook wel obnderuit bij gaan zitten met een rol koekies.....Jammie!
    Gefeliciteerd met de overwinning Braihim! Veel succes voor jullie beiden bij de volgende wedstrijd.

Groetjes!!!

• 30 Augustus 2011 - 18:11

Linda:

BRAVOOTJUHH voor Briempjuhh!! Goede combi Ilse, Ronkende vent naast je onder genot van een pak Oreo's.. Beter dan een stinkende zwerver naast je onder het genot van een lachbui.. ;) of? hihi. Suc6 daar!

• 31 Augustus 2011 - 09:18

Robert En Suus:

Jo luitjes!
    Vol spanning hier of het goud gaat worden :) Zet em op allebei!
    (en zijn blij dat die Irene meeviel - wat een gedoe om die oversized- storm..)

Groetjes vanuit herfstig Steenwijk :(