Bye for now Big Apple!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Bye for now Big Apple!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Bye for now Big Apple!!

Door: Briemenilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

01 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ongelofelijk dat het alweer een week geleden is dat we New York nog iets onveiliger kwamen maken. De tijd is werkelijk omgevlogen en nu we even terugkijken op de week, is het wel heel erg onvergetelijk en speciaal geweest!
We hebben een orkaan overleefd, voor het eerst meegedaan aan de WPFG en ook nog eens New York verkend op ongekende wijze!! Wij hebben geen idee hoe we deze week beter hadden kunnen besteden. Het was gewoon geweldig!!! Het complete besef is er ook nog niet, maar dat komt wel als we terug zijn in Nederland en al onze reisverslagen en foto's terugzien! We hebben in ieder geval geprobeerd zo optimaal mogelijk te genieten van alles wat we deze week hebben gedaan en het nagenieten komt later wel weer.

Voor we helemaal vertrekken uit New York, onderweg naar Utah, hebben we de laatste dag in NYC nog even goed besteed. Vanmorgen werden we iets later wakker dan normaal. Hoe zou dat nou komen??? Braihim heeft het behang van de muren gesnurkt en rook vanmiddag om twee uur nog naar de Oban whiskey van gisteravond. Drankorgel... Om de kater weg te jagen gingen we onze spaarvarkentjes legen op Times Square. Voor weinig koop je hier half New York!! Vooral kleding... ;-) We stapten na de Disney winkel een kledingwinkel binnen en Braihim dacht dat dit een winkel was met maar 1 etage... Jammer!! Het waren 4 etages die nog eens drie keer zo groot waren als degene op de begane grond, hihihihi!! Gelukkig is Braihim heel geduldig en wilde hij met alle plezier voor kleerhanger spelen. Heerlijk!! Voldaan en met lege spaarpotjes zaten we 's middags weer in de metro om alle gekochte spullen in de hotelkamer te dumpen.

Vervolgens gingen we naar de werf aan de Hudson om een vliegdekschip te bekijken. Jammer genoeg konden we niet meer het terrein op, omdat we een beetje laat waren. Gelukkig was aan de buitenkant genoeg te zien. Wat is zo'n schip enorm groot!!! Na het vliegdekschip gingen we kijken bij het basketballen in het Jacob Javitz. Daar ging het hard om hard en vooral de wedstrijd tussen de NYFD (Brandweer van NYC) en de LAPD (Politie van LA) was zwaarbeladen, wat een spectaculair duel als gevolg had. Leuk om naar te kijken!!! Basketbal is toch iets anders dan korfbal.

Om 18:00 uur hadden we met John Oliver afgesproken. John squasht ook en werkt in Australië op Bondi Beach. Niet slecht toch? We gingen met zijn drietjes de sunset cruise doen. Zo konden we Manhattan vanaf het water bekijken en nog in het donker ook!! Wat ontzettend indrukwekkend!!! Al die lichtjes, al die gebouwen, de Brooklyn Bridge... Pfff... Echt gaaf... Onderweg kwamen we ook nog een koperen dame tegen die daar met een fakkel in de hand stond te staan. In het echt is ze best groot! Om de avond af te sluiten wilde ik, Ilse, een echte NY pretzel eten. GEEN aanrader, die dingen zijn hartstikke smerig, droog en veel te zout, hahahahaha!!! Ach, je moet alles een keer geprobeerd hebben. Dit was er weer eentje in de categorie 'It's looking better than it is.'
In de metro terug wilde een meisje nog met ons op de foto, omdat we deelnemers waren van de WPFG en een medaille gewonnen hadden! Toen ze een keycord en politiepen kreeg, was ze helemaal blij, je had dat gezichtje moeten zien!!

Op het moment van typen horen we heel erg veel sirenes langskomen. Lijkt serieus, want zoveel sirenes hoor je in dit deel van Msnhattan niet. Spannend hoor...
De koffers zijn net gepakt en we zijn klaar om morgen naar North Ogden, Utah, te vliegen. Lekker twee weekjes echt vakantie vieren bij familie en misschien zelf ook nog even op pad. We zien wel wat de weken ons gaan brengen!! In Utah zullen we af en toe ook nog een verslagje tikken, aangezien we er toch zo lekker mee bezig zijn!! Nu eerst fijn slapen en morgen vliegen. Tot snel!!!

Liefs Braihim en Ilse

• 01 September 2011 - 06:29

Reinate:

Goedemorgen (dat is het hier) Ilse, wat maak jij ontzettende leuke rijsverslagen, Arie en ik zitten gewoon mee te genieten!! Jullie hebben het ontzettend goed gedaan met de wedstrijden, toppie!!! Vol spanning wachten wij weer op een nieuw bericht. Veel plezier nog aan de overkant! Groetjes Arie & Reinate

• 01 September 2011 - 07:44

Bob & Jet:

Heerlijk om te lezen dat jullie NY op jullie eigen unieke manier hebben leren kennen. Dat na genieten moet wel lukken. Doe de groetjes aan de familie ook namens ons. O ja ....smok...smok...smok die zijn voor jullie!!!

• 01 September 2011 - 09:28

Elise:

Veel plezier nog in Utah! Leuke blogs!

• 01 September 2011 - 09:55

Esdra En Yvonne:

Hallo Toppers!

Hartstikke goed die medaille! Gefeliciteerd.

Leuk om alle belevenissen van jullie te lezen.
    Van alle foto's krijg ik acuut zin om een reisje naar de States te gaan boeken. ;)

Veel plezier de komende weken in Utah e.o.

groet Esdra en Yvonne

• 01 September 2011 - 16:39

On,es,liene:

ja zeg dat wel. Wat een week!!!maar helemaal top dit vergeten jullie nooit meer.heeeeel veel plezier in Utah enne als je goedkope uggs vind voor me (mt 39,5 zwart,bruin of grijs)dan mag je ze meenemen..hihihihhihi. Hier is ook alles weer ok! geniet ervan schatjes..denk aan jullie en heeeeerlijk gaan genieten.dikke knuf ons

• 03 September 2011 - 03:27

Henriette:

Zo wat zijn jullie geweldige dingen aan het doen, Ilse jij aller eerst gefeliciteerd met je 1e plaats!! super goed man.. Brahim wil niet zeggen dat jij het niet goed gedaan hebt hoor! Ik kwam net in mijn nacht dienst, deze site van jullie tegen. Dus kon even genieten in mijn rustige dienst, van jullie belevenissen.. Heerlijk.. Als ik alles zo lees zal ik bijna jaloers worden, wat doen jullie goed wat ik verkeerd doe... maar het is jullie beide natuurlijk van harte gegunt! Gelukkig werd Irene bang en bedacht ze zich dat ze beter kon gaan liggen, en liep het met een sisser af.. Maar wel, een super ervaring!!! Ik wens jullie nog veel plezier in Utah, maar als ik de verhalen zo lees, dan gaat ook dat vast en zeker goed komen!!!

groetjes Henriette

• 04 September 2011 - 07:04

Ed En Sas:

Heeeeeeeeel veel plezier bij de familie en Ils: wat lezen je stukkies heerlijk weg :-)

• 06 September 2011 - 12:26

Theo O.:

Ik lees dat jullie er ontzettend van genieten. Leuk om te horen. Nog veel vakantie plezier in Utah. Golden girl nog van harte gefeliciteerd met je medaille en Brahim nog harder trainen dus. Veel mooi weer want hier is het echt heel koud en nat.
    Tot over 14 dagen of zo.