Van de wereld - Reisverslag uit North Ogden, Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Van de wereld - Reisverslag uit North Ogden, Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Van de wereld

Door: Briemenilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

06 September 2011 | Verenigde Staten, North Ogden

De vlucht van JFK Airport naar Salt Lake City was er niet eentje om in onze top tien te zetten. We hebben wel eens meegemaakt dat de auto niet startte, maar een vliegtuig... Nou, donderdag startte ons vliegtuig niet en er moest een accubooster van de andere kant van het vliegveld komen. Dat duurde eventjes, want JFK is heeeeeel groot!! Als de motor niet draait, heb je ook geen airco, dus het was ook nog eens ontzettend warm!! Uiteindelijk vlogen we na een uur toch weg richting Utah. Met de wind in de rug was de vertraging ook gauw ingehaald en we kwamen maar tien minuutjes te laat in Utah aan.

Bij de bagageband stonden oom Frans, Tante Annemie en oma te wachten. Dat voelde meteen weer warm en vertrouwd en ze waren geen spat veranderd. Heerlijk! Gauw naar huis, op naar North Ogden. We herkenden veel van de vorige keer en voor we het wisten zaten we aan de keukentafel met cola en taart, Lekker!!
Koffertje pakken en naar bed, want we er waren plannen om het weekend naar de property 'The Wooden Shoe' in Idaho te gaan.

De volgende dag gingen we op weg naar Idaho. Daar hebben oom Frans en tante Annemie een stuk land waar ze zo vaak als ze kunnen gaan kamperen. Het is in the middle of no where, midden in de natuur en ontzettend groot. Je elektriciteit komt van een aggregaat en het water komt rechtstreeks uit de grond. Totaal het tegenovergestelde van hysterisch New York, maar zo ontzettend relaxed! Iedereen had zijn camper, caravan of tent meegenomen. In totaal waren we met ongeveer 30 mensen en mensenkinderen en 12 honden. Het was ontzettend gezellig; lekker eten, 's avonds spelletjes doen en bij het kampvuur praten over scheten en poep. Meer ben je toch niet nodig?? De natuur is geweldig en die gingen we geheel in stijl verkennen op de quad samen met Travis en Tim. Dat was heul spannend, want de paden waren nou niet bepaald netjes aangelegd door moeder natuur. Het ging steil omhoog met grote gaten, stenen en boomwortels. Af en toe keken we expres niet naar beneden en was het het beste om gewoon gas te geven tussen de stenen en bomen door! Spannend en ontzettend gaaf en een kleine opluchting toen we de bergen door waren!! Tim vertelde dat dit voor hem ook pas de tweede keer was dat hij dit pad gedaan had... Gelukkig had hij ons dat niet voor die tijd verteld! Tijd voor Mountain Dew, bier, eten en kampvuur!!!

Zondag gingen we met een groepje naar Bear Lake. Een meer die voor de helft in Utah ligt en voor de helft in Idaho. Wij ging naar North Beach in Idaho. Het was warm, inclusief strand en een lekker zonnetje. Om af te koelen gingen we in het water smijten met de frisbee. Het optimale strandgevoel was een feit!
Maandag gingen we weer terug naar Utah, nadat we samen de property hadden opgeruimd. Je zou denken dat je daarna uitgerust terugkomt van een weekend in de natuur... Nee dus! Wij waren helemaal bek af, dus we sliepen als een blok!!
Nu zitten we weer lekker aan de koffietafel in North Ogden en we gaan straks even naar het postkantoor om onze squashrackets op te sturen naar Nederland. Die dingen nemen zoveel ruimte in onze koffer, dat we ze een eersteklas reisje naar Nederland krijgen!! Kunnen wij meer kleren kopen... ;-)

Op naar het volgende verhaaltje!! Lekker genieten en we zullen zien wat de dagen ons zullen brengen. We hebben nog geen plannen, dus het wordt een verrassing! Tot gauw!

Liefs Braihim en Ilse

• 06 September 2011 - 19:31

Sofie:

Hmmmmmmmmm, zaaaaaaalig!!!!! meer kan ik er eigenlijk niet aan toevoegen :) of toch iets: kben een piepklein beetje jaloers!! ;) amuseer jullie nog! xxx

• 07 September 2011 - 11:32

Karen:

Super zeg!
    Amuseer je daar nog maar even... Ik wou dat ik mee was.....

Kus!