Opening Ceremony vs. Irene - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu Opening Ceremony vs. Irene - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

Opening Ceremony vs. Irene

Door: Briemenilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

26 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Een lange dag vandaag! Om 11:00 uur werden we verwacht in Prospect Park om deel te nemen aan de Openings Ceremonie. We verwachtten er veel van en doken helemaal in stijl de metro in. Twee keer overstappen, maar gelukkig duurt dat allemaal niet zo lang hier in New York. We waren binnen een uur in Prospect Park, Brooklyn. Die metro is echt ideaal!

Wat een boel collega's uit zo verschrikkelijk veel verschillende landen bij elkaar!! Vooral de Noren waren nadrukkelijk aanwezig met hun Wicky de Viking mutsjes. Zo tof!! Het bekende ruilen van t-shirts, badges en petten begon meteen en voor ik het wist stond ik, Ilse, shirtje te wisselen met een Canadees. Of het nu echt ging om het shirt of om het wisselen zelf, dat weet ik nog steeds niet, maar we hadden er wel lol om. En het was warm genoeg, dus ik was al lang blij dat het shirt even uit was ;-)

De Ceremonie zelf was vooral gezellig. Ieder land ging in een lange stoet naar het grote veld en daar mengden alle landen zich door elkaar. Vervolgens kwam de bekende Budweiser paardenwagen langs en ook een Doedelzakband van de Iers New Yorkse Firefighters kwamen langs. Heel erg indrukwekkend!!! De ceremonie werd afgesloten met een optreden en het aansteken van de fakkel. Groots en gaaf, maar we merkten dat Irene een flinke vinger in de pap had.

Uiteraard stond vandaag in het teken van orkaan Irene. Dat was te merken tijden de Opening; iedereen was een beetje timide. Het hele weekend zijn alle sporten afgelast, omdat in heel NYC het openbaar vervoer platgelegd wordt inclusief metro en vliegvelden. Dat betekent dat New York zal veranderen in een soort spookstad, wat eigenlijk best een raar idee is.... We hebben eten, drinken en cash geld ingeslagen en wachten af wat dit weekend brengen zal. We zitten qua ligging van het hotel goed, maar niemand weet echt hoe erg het zal worden. Het is dus ook afwachten of onze toernooien op maandag en dinsdag door gaan. Het ligt eraan hoe Irene New York achter laat....

Deze Spelen zullen in ieder geval anders worden dan iedereen had verwacht....
We'll keep you posted, don't worry!

Liefs Braihim en Ilse

Ps: Nadat we vanavond eerst uit eten zijn geweest bij New York Diner besloten we daarna nog op stap te gaan met onze Brabantse collega's Sander en Marcel. We belandden uiteindelijk in een Ierse pub waar de Brazilianen en Canadezen ook luid en duidelijk aanwezig waren. Compleet met Guinness en samba-dansen maakten we er met zijn allen een enorm feest van en wij weten zeker dat sommige Brazilianen de volgende dag niet zo fit waren....

• 27 Augustus 2011 - 05:55

Karin Fekkes:

Hey Ilse en Braihim,
    Wat een indrukwekkende verhalen allemaal. Leuk om te lezen. Moet wel aan jullie denken nu met die irene. Zelfs hier in het journaal is er aandacht aan besteed. Zelfs de Obama deelt mee dat men irene serieus moet nemen. Nou als je daar toch bent dan moet je ook alles meemaken toch???? Geniet in ieder geval van al de leuke dingen die jullie doen en meemaken top toch? Succes daar en ik wacht het volgende reisverslag af.

Liefs Karin

• 27 Augustus 2011 - 07:23

On, Es En Eliene:

Zooo dat kunnen jullie ook weer afstrepen op jullie lijstje..Maar wel een eng idee hoor.maar ja das logisch als je er zelf niet in staat..Maar jullie redden je wel maar pas wel op elkaar!!!!En als het ondanks alles toch wel door gaat..heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes..Misschien waait die goude medaille je zo wel om de nek ; ) hihihhi.hou jullie haaks..dikke kuzzzzz van ons

• 27 Augustus 2011 - 12:23

Rolf En Ingeborg:

Heftig hoor! We zullen zien wat Irene jullie brengt! En de wat de spelen jullie brengen ;)

• 27 Augustus 2011 - 19:41

Stephan En Carolien:

jammer dat de mooie opening werd overschaduwd. Veel sterkte en we hopen net als jullie dat Irene niet te veel zal huishouden in NY. Pas goed op elkaar.

• 28 Augustus 2011 - 01:55

Briem En Ilse :

Klein update-je: We hebben de avond na de openingsceremonie en geweldige tijd gehad in de Ierse pub dichtbij Times Square. Veel lol gemaakt met mede atleten uit Canada en Brazilië!!! Daarna om 01:00 uur 's nachts nog even kleertjes geshopt op Times Square, het kan allemaal!!

• 29 Augustus 2011 - 17:34

Theo Overmars:

Mooi dat jullie er zo van genieten. We blijven jullie volgen. Enjoy and be good!