En dan begint het... - Reisverslag uit Ubbena, Nederland van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu En dan begint het... - Reisverslag uit Ubbena, Nederland van Briem en Ilse - WaarBenJij.nu

En dan begint het...

Door: Briemenilse

Blijf op de hoogte en volg Briem en Ilse

17 April 2011 | Nederland, Ubbena

We hadden dus besloten om mee te gaan doen aan de World Police and Fire Games. 15.000 sporters uit 70 verschillende landen, die uitkomen in 69 verschillende sporten. Van armpjedrukken tot tennis en van touwtrekken tot golf... Heel erg veel sporten, waaronder natuurlijk ook echte politiesporten; schieten en vaardigheden met diensthondjes. Maar voor het zover is.... We moeten ons aanmelden en we moeten ook gaan trainen!!

Eerst het aanmelden dan maar. Ik, Ilse, ben eerst eens gaan kijken op de Nederlandse WPFG site (www.wpfg.nl). Hierop was al een boel info te vinden. Er staan tips en trucs; waar je je moet aanmelden en waar je aan moet denken. Dat aanmelden kan gelukkig heel makkelijk online. Ik deed het eerst fout, want op weer een andere site vond ik formulieren, die je uit moest printen, invullen en vervolgens opsturen. Uhm... Via de interne post op het werk gaat dat niet en ik had al op een forum op facebook gelezen dat opgeven online kon. Toch maar even verder kijken dus. Toen kwam ik op de Amerikaanse site terecht (www.2011wpfg.org) en kon ik ons eindelijk echt aanmelden. Personalia invullen, sport invullen en... Betalen. Voor ik op enter druk heb ik al voorpret. 'Als ik nu op enter druk, gaan we echt heen!!' Braihim spoort me uiteindelijk aan om toch even op enter te drukken, omdat er anders niks gebeurt. ENTER!!!!!

Aanmelden is dus gelukt, want al gauw kregen we via onze email de bevestiging toegestuurd. Oeioeioei, wat spannend!!! Nu moeten we trainen. We willen daar namelijk wel optimaal verschijnen en zelf het gevoel hebben dat we er alles aan hebben gedaan. Het is leuk dat we in New York zijn, maar het gaat uiteindelijk toch echt om het sporten! (En we hebben geen idee wat het squash-niveau is, dus je kunt maar beter goed voorbereid zijn!!)
Trainen dus. Hoe gaan we dat aanpakken? We gaan ieder trainen op onze eigen manier. Braihim traint in Hoogezand bij Fred. Die trainingen bevallen tot nu toe heel goed en Braihim zijn techniek gaat nog vooruit ook!! Das goed nieuws!! Braihim zijn algemene training houdt tot nu toe vooral in dat hij vaker squasht en heel erg let op zijn techniek. Hij is ook nog van plan om te gaan fietsen, om zijn duur-conditie op peil te krijgen, maar tot nu toe komt daar nog niks van. Bij deze: Wie wil samen met Braihim op de mountainbike het bos in om lekker te buffelen???

Dan mijn trainings-avonturen. Ik probeer 2 of 3 keer per week op de squashbaan te staan, soms lukt dat wel, soms niet. Maar als ik er sta, probeer ik zo veel mogelijk te leren! Bovendien hebben we als team nu ook training. (Ik speel competitie met een team van 8 meiden en jongens) Dus dat is mooi meegenomen. Sebas is onze trainer en komt speciaal voor ons naar de Rackethal in Assen vanuit het verre Groningen! Maar met alleen squashen ben ik er niet. Nee... Er is meer! Ik doe aan hardlopen EN fitness. Jawel, ik hang aan de gewichten in een sportschool met een veel te hoog testosterongehalte. Fijn hoor... Maar het is wel nuttig voor mijn stabiliteit, dus voor een goed doel! Het hardlopen maak ik trouwens wat leuker door mee te doen aan allerlei wedstrijden; Cascaderun, TT-run, Ladiesrun en de 4 Mijl! Ik vind het nog leuk ook....

En dan, last but not least, laten Braihim en ik onze gezichten zien op zoveel mogelijk squashtoernooien. Dit is nuttig, omdat je lichaam dan went aan het ritme van toernooien. 3, 4 of 5 wedstrijden verdeeld over een dag is namelijk niet bepaald een pretje voor je spieren en in New York gaat dat dus 3 dagen achter elkaar door! Die squashtoernooien zijn dus niet voor niks!

Dat was het wel zo'n beetje, ons hoofdstukje over het aanmelden en de voorbereidingen. Wat dat laatste betreft zullen we er nog wel eens een verslag aan wijden, want we krijgen nog wel wat toernooien en natuurlijk krijgen jullie ook te lezen hoe mijn trainingen in het testosteron-hol vorderen :-) Oh ja, we gaan weer wat vaker op de fiets naar het werk. Dat schijnt gezond te zijn, hihi!!

Hadden we al vermeld dat de WPFG het grootste sportevenement ter wereld is?? Echt waar, groter dan de Olympische Spelen, bijzonder he?
Tot de volgende keer!

  • 17 April 2011 - 18:36

    Maus:

    Goed bezig!!! =D

  • 17 April 2011 - 18:49

    Johan:

    he toppers,
    leuk jullie voorbereidingen te lezen. veel succes en tot op de squashbaan. met een sportgroet.

  • 18 April 2011 - 09:13

    Rolf En Ingeborg:

    We gaan jullie op de voet volgen! Echt super! Succes met lopen/ fietsen/ rennen/ squashen en alles! Kus

  • 18 April 2011 - 10:12

    Karen:

    Uhmmm... Boris wil vast wel met Briem mountainbiken...
    Verder heel veel succes met de voorbereidings... ;)

    Dikke kus!

  • 18 April 2011 - 17:52

    Linda:

    He sporty spice & sporty dude..
    Super-leuk-sportief-origineel-tripje!! Leuk dat ik met jullie avonturen mag meelezen. HEUL VEUL suc6jes met de voorbereidingen. een sportief 2011 dus!! :) I stay tuned. (Ilse, tot op de tt-baan..gaan we ff een robbertje racen)

  • 18 April 2011 - 20:10

    Chris:

    Succes, met jullie kwaliteiten moet een podiumplek haalbaar zijn.
    MTBen? goed idee, zoek nog een reden om dat ding weer de schuur uit te trekken, hoor het wel.

  • 21 April 2011 - 19:15

    Marjan:

    Leuk hoor zo'n verslag. Ga zo door. suc6 met trainen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Briem en Ilse

Briem en Ilse. We squashen allebei fanatiek, werken bij dezelfde baas. Wat is er dan mooier om een aan werelds evenement deel te nemen en hier samen van te kunnen genieten?? Dat avontuur beschrijven we in ons reisverslag. De weg naar en onze belevenissen in Belfast tijdens de 2013 World Police and Fire Games!

Actief sinds 11 Dec. 2010
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 65215

Voorgaande reizen:

28 Juli 2013 - 12 Augustus 2013

Belfast WPFG 2013

24 Augustus 2011 - 15 September 2011

New York: World Police and Fire Games

Landen bezocht: